A Renault-motorokat használó csapatoknál a barcelonai teszteken makacsul visszatérő problémát jelentett az erőforrás hibrid komponensének meghibásodása, emiatt a Red Bull, a Toro Rosso és a gyári alakulat nem is adhatott bele mindent.
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a múlt héten azt állította, hogy új motorjuk teljesítményben sokat javult, azonban a megbízhatóság még aggodalomra adhat okot, de a francia gyártó motorokért felelős vezetője, Remi Taffin a hétvégi Forma-1-es szezonnyitó, az Ausztrál Nagydíj előtt jelezte, hogy sikerült megjavítani az ERS-t.
„Kezeltük a megbízhatósági problémát jelentő ERS-hibát, nem számítunk rá, hogy Ausztráliában is felbukkanhat. Mindig meg kell találni az egyensúlyt a teljesítmény és a megbízható működés között, a nehézséget az jelenti, hogy a határok átlépése nélkül hozzuk a maximumot mindkét téren” – mondta.
Abiteboul hozzátette, hogy a gyári csapat célja a folyamatos pontszerzés, amelyet már Melbourne-ben meg kell kezdeniük.
„Az Albert Parkban is ugyanaz lesz a célunk, mint az év összes versenyén: a pontszerzés. A szezon folyamán végig gyűjteni akarjuk a pontokat, hogy a végén a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárhassunk. Hosszú küzdelem lesz, de tudjuk, mit kell tennünk.”
A Renault a 2016-ra újjáalapított gyári csapattal két pontszerzést hozó futam után a konstruktőri verseny 9. helyén zárt.