A Forma-1-et idén év elején átvett amerikai Liberty Media kezdettől fogva világossá tette, hogy szakítani kíván az Ecclestone-érával, számos területen meg kívánja reformálni a sportágat.

A közvetítések információtartalmának javítása, az online jelenlét sokkal hangsúlyosabbá tétele mellett kiemelt fontosságot tulajdonítanak a nagyközönség felé való nyitásnak is, hozzáférhetőbbé akarják tenni az F1-et a hétköznapi szurkolók számára.

Ennek megfelelően a Liberty a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt érdekes újítással állt elő: az „F1 Experiences” program keretében paddockbelépőket kínálnak.

„Szeretnénk, ha az emberek megtapasztalhatnák, mennyire pezsgő, izgalmas ez a sportág, ez a program pont erre ad lehetőséget” – mondta az F1 kereskedelmi és marketingügyekért felelős új főnöke, Sean Bratches.

melbourne_f1_pre_13

A paddock az elmúlt negyed században egészen elzárt, elit hellyé változott, Ecclestone szerint pedig ez így is van rendjén: „Az F1-ben öt Michelin-csillagos éttermet működtettünk, nem hamburgerezőt. A Liberty amerikai kulturális háttérrel rendelkezik, az amerikai autóversenyeken pedig mindenki ott lehet a paddockban, a bokszutcában” – idézte a Mail on Sunday a „nyugalmazott elnökké” lefokozott üzletembert.

Azért az F1-ben belül sem tapsol mindenki a „plebs” beengedéséhez, vannak, akik az ecclestone-i hozzáállást preferálják: egy csapatszponzor már jelezte elégedetlenségét, ugyanis az új belépők „leértékelik a paddock passeket, pedig ezek jelentik a legtöbb szponzori üzlet lényegét” – mondta egy bennfentes. „Bár így is megkapják majd a maguk belépőit, már messze nem érnek majd annyit, hiszen bárki vehet majd ilyet” – tette hozzá.