Az ausztrál pilótáknak valahogy sosem megy jól a hazai versenyükön, ezt erősítette idén újabb példával a Red Bull-os Daniel Ricciardo.

Az ausztrál versenyző a szombati időmérő utolsó szakaszában összetörte az autót, a 10. rajthelyre kvalifikált, de a balesetben megsérült sebességváltó cseréje miatt aztán öthelyes büntetést is kapott. Az Ausztrál Nagydíjon végül nem állt rajthoz, ugyanis a felvezető körén a váltóelektronika meghibásodása miatt leállt. A bokszból végül elrajtolt, de a futam felénél újabb műszaki hiba miatt kiesett. „Húzok a faszba!”, mondta a csapatrádión a kiábrándult versenyző.

„A pozitívum, hogy most már elhúzhatok. Hosszú volt ez a hét. Félre ne értsenek, jó volt itt lenni, de nagyon sajnálok mindenkit, főképp a szurkolókat, mert úgy sejtem, itt a legtöbben azért nekem szorítottak” – nyilatkozott a paddockba visszaérve.

„De szombattól elindultak a dominók. Az öthelyes hátrasorolás is elég rossz volt már, de aztán jöttek az újabb bajok” – utalt a rajt előtti elektronikai problémára, ami után csak a bokszutcából indult el két kör hátrányban.

melbourne_f1_fut_22

„A kiesés aztán egy másik hiba volt. Úgy tudom, az üzemanyagnyomással volt valami, alapvetően egyszer csak lekapcsolt az egész. Egy pillanat alatt történt, semmit sem tehettem, nem volt semmilyen procedúra, amivel folytathattam volna. Pár kör hátrányban voltam, de így is adatokat gyűjtöttünk, ami jobb a semminél, hiszen minden egyes körrel folyamatosan tanulunk.”

„Örülök, hogy vége. Ma nagyon csalódott vagyok, de holnap már kész leszek Kínára.”

Ricciardo csapattársa, Max Verstappen az 5. helyről rajtolva a verseny során jó darabig fenyegette a ferraris Kimi Räikkönent, de végül az eredeti pozíciójában intették le a befutónál. A holland tini így értékelt:

„Egy kicsit meglepett, hogy ilyen közel voltam Kimihez, elég jó volt a tempóm hozzá képest. Az egész futamon közel voltunk, hátulról senki sem fenyegetett, szóval jól ment, az autó viselkedése is jobb volt, mint az időmérőn.”