A 2017-es Forma-1-es szabályváltozási csomag ugyan egyértelműen esztétikusabbá, és valamelyest gyorsabbá tette az autókat, de az előrejelzések negatív aspektusa is valóra vált, előzni szinte lehetetlen.

Ugyan a futam elvesztésének alapvető oka a Mercedes kelleténél nagyobb gumikopása és az emiatti korai kiállás volt, jól mutatta a helyzetet, hogy Lewis Hamilton a kerékcseréje után friss gumikon, sokkal gyorsabb autóval sem tudta megelőzni az előtte haladó Red Bull-os Max Verstappent az Ausztrál Nagydíjon.

„Ismerem a Forma-1-et, itt mindig is nehéz volt a másik autó követése, de ahogy vártam, idén sokkal rosszabb lett a helyzet. Nagyon remélem, hogy ez nem jelenti azt, hogy idén már csak vonatozni fogunk! Nem tudom, hogy a nézők számára izgalmasabb volt-e idén, de ami engem illet, én közeli, kerék kerék elleni csatákat szeretnék. Most a bokszkiállásokkal zajlik az előzés” – mondta a háromszoros világbajnok angol.

Amikor a veterán Felipe Massát kérdezték az előzésekről, így felelt: „Milyen előzés? Egyszer előztem a rajtnál, a futamon már sokkal nehezebb. Versenyzőként élvezetesebb most, mert a vezetés sokkal élvezetesebb. De az előzés egyértelműen sokkal nehezebb, mint korábban volt.”

Az első két F1-es évében belemenős előzéseivel nevet szerző Verstappen a szezon előtt bizakodott, de a melbourne-i tapasztalatok megváltoztatták a véleményét.

„Nehéz volt más autókat követni, közel menni. Úgy gondolom, két másodpercen belüli távnál azonnal érzi az ember, hogy ki fogja csinálni a gumikat.”

A mercedeses Valtteri Bottas is egyetértett: „Igyekeztem közel kerülni, de az a gond, hogy ha pár másodpercen belüli távra érünk, egyszerűen oda a tapadás a kanyarokban, sokkal hangsúlyosabban, mint a korábbi években. Kár ezért, így nagyon nehéz lesz csatázni.”

melbourne_f1_fut_21

A renault-s Nico Hülkenberg a futam vége felé Esteban Ocon és Fernando Alonso mögött volt beragadva, mielőtt végül sikerült volna elmennie mindkettejük mellett.

„Reméltem, hogy bajban lesz a lágy keveréken, hiszen én az ultralágyon voltam, de gyorsan világossá vált, hogy nem lesz ilyen. Az új autóknál olyan nagy a turbulencia, hogy szinte lehetetlen előzni. Valószínűleg több mint egy másodperccel gyorsabb lehettem volna nála, de egyszerűen nincs lehetőség előzni.”

Hülkenberg és Ocon végül akkor tudott elmenni a spanyol mellett, amikor a McLarennél megadta magát a futómű.

„Nico és én sokkal gyorsabbak voltunk Fernandónál, de nem tudtunk közel kerülni hozzá, ami durva. A 12-es kanyar kijáratánál aztán hibázott, akkor sikerült közel kerülnöm és próbálkoznom” – mondta a Force India ifjonca.

Ocon csapattársa, Sergio Perez is az előzések nehézségéről beszélt a verseny után: „Nehezebb előzni, mert rövidebbek a féktávok, kisebb távon számít a tapadás és kevésbé is kopnak a gumik. Míg korábban elég volt talán 1,5 másodperces tempókülönbség, ma kell vagy kettő.”