A Forma-1 fejesei 2015-ben körönkénti 5 másodperces javulást tűztek ki célul, amikor megírták a sportág 2017-es szabályait.
Az új autók a kanyarokban egyértelműen sokkal gyorsabbak lettek, de a hatékonyabb aerodinamika nagyobb légellenállást, a jobb tapadást biztosító szélesebb gumik plusz tömeget hoztak, így az F1-esek összességében nem ugrottak olyan hatalmasat, a szokásos fejlődési ütemet nem haladták meg olyan sokkal.
Lewis Hamilton idei melbourne-i 1:22,188-as pole-ideje 4,2 másodperccel volt jobb a 2015-ösnél, másutt pedig még ennél is kisebb lehet a különbség, sőt, figyelmeztet a Red Bull-os Max Verstappen:
„A pályától függ a dolog. Úgy gondolom, hogy Barcelonában például öt másodpercnél több is lehet majd a javulás, mert ott sokat számít az aerodinamika, de Monzában (ahol kanyar alig, hosszú egyenes viszont sok van – a szerk.) talán még lassabbak is leszünk, mint tavaly.”
„De az autókat sokkal élvezetesebb vezetni, az időmérőn, kevés benzinnel sokkal stabilabbak a gyors kanyarokban. Viszont ha kitör az autó, sokkal a szélesebb gumik miatt nehezebb megfogni. Ez az egyetlen visszalépés. Általánosságban, ha sikerül az íven tartani, sokkal élvezetesebb” – tette hozzá.