A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), az F1-ben részt vevő motorgyártók, valamint néhány más autógyártó – köztük a Volkswagen-csoport – képviselői pénteken Párizsban tárgyaltak a Forma-1-ben 2021-től használandó erőforrásokról.

A megbeszélésen nagy vonalakban megegyeztek arról, hogy 2021-ben elbúcsúztatják a 2014 óta használt 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat, helyüket kevésbé bonyolult, olcsóbb és hangosabb motorok vehetik át.

Bár a pontos specifikációk kidolgozása a következő egy-két év alatt zajlik, alapfeltétel, hogy az leendő új formulának is utcaiautós relevanciával kell bírnia, fontosa a nagy teljesítmény, emellett nem kizárt a mostani szabvány bizonyos elemeinek, jellemzőinek továbbvitele.

A kitűzött célok közé tartozik még, hogy az új erőforrásoknak lehetővé tegyék a versenyzők számára, hogy folyamatosan keményen hajthassanak – ez azt (is) jelentheti, hogy törlik majd a jelenleg spórolásra késztető, futamonként 105 kg-os üzemanyaglimitet.

„Nagyon elégedett voltam a munkával, és azzal, hogy ennyi különböző érdek képviselője képes volt megegyezésre jutni a Forma-1-es világbajnokság ilyen fontos műszaki aspektusáról. Ezután következik a 2021-es erőforrásokat illető részletek kidolgozása. Mindenesetre jól indult a dolog, kíváncsian várom a munkát, amely során igyekszünk a Forma-1 jövője szempontjából a lehető legjobb döntésekkel előállni” – mondta az FIA-elnök Jean Todt.