A Honda 2015-ben katasztrofálisan tért vissza a Forma-1-be a McLaren kizárólagos motorpartnereként, az idény végén le is cserélték a projekt főnökét. 2016 javulást hozott, de 2017 rácáfolt a nagy reményekre, a japán gyártó nagyjából ugyanott tart a vadonatúj erőforrásával, mint két évvel ezelőtt.
A csúfos kudarcnak következményei is lettek, a téli tesztek után személycserék, átszervezés zajlott a színfalak mögött, árulta el a projektet irányító Haszegava Juszuke a Racer.comnak.
„Így igaz. Részletekbe nem megyünk, de volt egy kis szervezeti változtatás és volt néhány személycsere, persze az ilyen változtatások eredménye hosszabb távon érvényesül, nem egy-két hét alatt” – mondta a japán szakember, előre jelezve, hogy azonnali javulás nem várható.
Sőt: a hétvégi Kínai Nagydíjon a McLaren-Hondánál a Melbourne-ben mutatottnál is gyengébb teljesítményt várnak önmaguktól, Sanghajban tényleg az utolsó lehet a wokingi csapat.