A Pirelli a 2017-es gumik tavalyi fejlesztéséhez a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull segítségét kérte, a nagycsapatok az új szabályokhoz igazított öszvérautókat készítettek, hogy azokkal teszteljék az abroncsokat.

Míg a Merci-pilótákat hatalmi szóval kellett egy tesztre elküldeni, a ferraris Sebastian Vettel húzta le a legtöbb kilométert a Pirelli prototípusaival, így talán nem véletlen, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Lewis Hamilton küszködött a gumikkal, míg Vettel másfél év után győzelmet hozott az olasz csapatnak.

Hamilton nem így látja, szerinte felesleges volt a 2016-os Pirelli-tesztelés.

„Nagyon örülök, hogy nem teszteltem akkor, mert az autó nagyon más. Pár kört mentem Abu-Dzabiban a 2015-ös autóval, de egészen más, mint az idei autó. Időpocsékolás lett volna, nagyon örülök, hogy nem csináltam végig, semmit sem számítana. Az öszvérautó leszorítóereje sokkal kisebb volt, és könnyebb is volt a mainál, szóval nem ugyanúgy használta a gumikat. Mindent újra kellett volna tanulnom most a gumikról” – magyarázta Sanghajban csütörtökön.

f1_kina_edz_03

A Pirelli az idei első barcelonai teszten esőnapot is tartott, de a Mercedes aznap elektronikai hiba miatt sokáig a garázsban maradt, Hamilton pedig az ebédszünetet meg sem várva távozott, így nem próbálta ki a 2017-es esőgumikat. Most, hogy a Kínai Nagydíjon eshet, ez még visszaüthet.

„Nem igazán várom a vizes pályát, ugyanis nem vezettem az idei esőgumikon. Általában szeretek az esőben vezetni, de most egy kicsit tartok tőle. Sokkal nagyobb az idei gumi, és nagy a veszélye, hogy a vizes pályán összetörjük az autót. Csak négy motorunk van az évre, és egyelőre pótalkatrészekből sem állunk túl jól. Persze lehet, hogy teljesen ugyanolyan a gumi, mint eddig volt, de ez nem valószínű. Gyorsan kell megtanulnom a lehető legtöbbet. De tetszik a kihívás, ha valaki képes rá, az én vagyok.”

Hamilton az elmúlt években alapvetően kerülte a tesztelést, amikor csak tehette, kibújt alóla, Vettel ezzel szemben örül minden vezetési lehetőségnek.

„Örömmel vezetek, mindig lehet valami újat tanulni, nekem hasznosak voltak a pirellis napok is. Azért tesztelek szívesen, mert imádok vezetni. Amikor lehetőség van tesztelni, beülök, még ha a tesztelés unalmas is. Még mindig sokkal jobb, mint egy bringán erősíteni. Alapvetően nem vezetünk sokat, nem is értem, valaki miért hagyná ki a lehetőséget” – magyarázta a német.

f1_kina_edz_01