Eseménydús második szabadedzés zajlott a szahíri pályán péntek este.

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj második gyakorlásán is a ferraris Sebastian Vettel lett a leggyorsabb, pedig a négyszeres bajnok alatt az edzés közepe táján leállt az autó, a motor teljesen lekapcsolt. Vettelnek csak az volt a szerencséje, hogy a bokszbejárat közelében járt, a lélekjelenlétének köszönhetően azonnal üresbe tette a járgányt a külső gombbal, így a pályabírók betolták. Később vissza is tért a pályára.

Az elsőség azért igen szűken jött össze, Valtteri Bottas mindössze 41 ezred hátránnyal lett a második, a harmadikként záró Red Bull-os Daniel Ricciardo pedig alig 25 ezredre volt a Mercedes finnjétől.

Mögöttük Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton következett, az első ötöt mindössze három tizedmásodperc fogta össze. Hamilton gyors körén forgalomba keveredett, ezért nem volt igazán kiemelkedő ideje.

A másik Red Bull-os, Max Verstappen (8.) „kimaradt a buliból”, ugyanis az edzés felénél ráhajtott a Bottas Mercijéről leszakadt T-szárnyra, ami miatt az autó padlólemeze, diffúzora és hátsó szárnya is megsérült, több ezer dolláros kárt és hosszas szerelést okozva.

A top10 második felében a Hamilton egyszer csúnyán feltartó renault-s Nico Hülkenberg, a williamses Felipe Massa, Verstappen, a haasos Romain Grosjean és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat végzett.

Vettelhez hasonlóan a Toro Rossó-s Carlos Sainz alatt is megadta magát az autó, de az ő motorhibája végzetes volt, a pályán állt félre.

Ha már motorhiba: a mclarenes Stoffel Vandoorne csak nagy sokára kezdte meg a körözést, az első edzésen elszenvedett hiba után az erőforrás cseréje sokáig tartott, nyolc kör jutott neki. (Räikkönennél is cseréltek, de nála előbb végeztek.)

A Williamsnél is lesz munka az autóval, ugyanis az edzés végén az újonc Lance Stroll a csapat kívánsága ellenére azt kérte, hogy azonnal kihajthasson a bokszba, ugyanis „nagy fájdalmai” vannak, valami égette a lábát.

„Valami égette a lábaimat, nem tudom, mi volt a gond. Őrületesen égett a lábam, ki kell deríteni mi volt az, egyszerűen ki kellett szállnom az autóból, majd’ belehaltam. Ki akartam szállni. Nagyon-nagyon fájdalmas volt. Próbáltam végigmenni, de amikor mondták, hogy menjek még egy kört a virtuális safety car tesztjére, azt mondtam, bocs, de nem bírom tovább” – magyarázta az újonc.

f1_bah_edz_2