A csapatok, pilóták előre figyelmeztettek, hogy a 2017-es Forma-1-es szabályváltozások miatt sokkal nehezebbé válik majd az előzés, jóval kevesebb manővert látunk majd idén, és ez így is lett: míg a tavalyi Ausztrál, Kínai és Bahreini Nagydíjon összesen 308, addig az idei futamokon csak 116 előzés történt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szezonkezdet előtt jelezte, hogy készen áll az előzési, ún. DRS-zónák módosítására – a szükséges követési távolság kiterjesztésével vagy a zónák meghosszabbításával –, azonban az első fordulók tapasztalatai alapján nem látják indokoltnak a változtatást.
Úgy tudni, a csapatok részéről sem merült fel ellenvetés.
Az előzések számának szűk kétharmados csökkenése papíron mindenképp drasztikus változás, azonban a nyitható hátsó szárny, azaz a DRS bevezetése óta igen sokan, sokszor panaszolták, hogy a újítás az előzéseket egyszerű kikerüléssé silányította, azaz a minőség helyett egyszerűen a mennyiség növekedett, ez billenthet vissza 2017-ben.