Kedden Párizsban ülésezett a Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1-es Bizottság, a sportág szabály-előkészítői több változásról is döntöttek 2018-ra.

A 2017-es új szabályok egyik nem túl kedvelt hozadéka volt a cápauszonyok visszatérése és a T-szárnyak megjelenése, a 2018-as szabályok pontosításával ezeket gyakorlatilag eltüntetik majd.

A tavaly tesztelt fejvédőt, a glóriát félreteszik, a jövő évre új megoldást, a pajzsnak keresztelt eszközt szeretnék bevezetni, ennek pályás tesztelése hamarosan meg is kezdődik.

042-017__SAFE_WINDSCREEN_DETAIL

A Mercedest ért korábbi vádak kapcsán a szabályokba feketén-fehéren bekerül, hogy a motorolaj üzemanyagként való használata szigorúan tilos.

A jövő évtől a versenyek piros zászlós megszakítása esetén az újraindítás állórajttal történik majd a biztonsági autós felvezetés helyett – utoljára 2001-ben, a Belga Nagydíjon alkalmazták ezt, azóta a safety car mögött lehúzott egy kör után repülőrajttal folytatódott a futam.

f1_kina_edz_42

Az illetékesek arról is döntöttek, hogy a Pirelli pályás tesztprogramot folytathat idén az esőgumik fejlesztésére, ehhez azonban csak korábbi specifikációjú autókat (és így kerékméretet) használhat.