A Honda-erőforrás siralmas megbízhatósága miatt a McLaren-pilóták a szezon első három fordulója alatt a szabadon használható erőforrás-elemek négyes határa közelébe jutottak, és miután a Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén Stoffel Vandoorne autójában megadta magát a mozgásienergia-visszanyerő elkerülhetetlenül jön a büntetés.
A belga pilóta az edzés végén jelentette a csapatrádión, hogy nincs hajtás, a bokszba való visszatérése után pedig világossá vált, hogy az MGU-K (leánykori nevén KERS) romlott el. Azért, hogy Vandoorne pályára léphessen a második edzésen, azonnal teljes motorcserébe kezdtek, mivel azonban a belga autójába így már az ötödik új hőenergia-visszanyerő és turbó kerül, jár neki a hátrasorolás, 15 hely.
A szabályok szerint minden első ötödik részelem beszerelése tízhelyes büntetést von maga után, a további ötödik részelemek pedig egyenként öt helyet érnek, majd az első hatodik részegységgel újra 10 hely, aztán öt-öt és így tovább.