A csapatok, motorgyártók és az Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavalyi, a motorformula lehetséges megváltoztatását illető megbeszéléseit azzal zárták le, hogy marad a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid, azonban 2017-re törlik a zsetonrendszert és egy szintre kell hozni a gyártók egységeit.
Az FIA műszaki főmegbízottja, a Forma-1 állandó versenyigazgatói posztját is betöltő Charlie Whiting Szocsiban arról számolt be, hogy a felügyelőszervezet adatai alapján a célt a Mercedes, a Ferrari és a Renault esetében sikerült elérni.
„Begyűjtöttük az összes elérhető adatot az év első három futamáról mind a négy erőforrásról, majd Genfben a szimulációs mérnökökkel kielemeztük őket a motorgyártók által is jóváhagyott módszertan szerint, aztán a barcelonai pályán futott virtuális köridőkké konvertáltuk őket. A Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén bejelentettük, hogy megvalósult a konvergencia, az első három háromtized másodpercen belül van Barcelonában. Ez természetesen csakis az erőforrásokra vonatkozik” – magyarázta a szakember.
A negyedik gyártó, a McLaren-partner Honda ugyanakkor jócskán le van maradva, de ha minden igaz, a Mercedes segítségével igyekeznek felzárkózni.