A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a héten bejelentette, hogy az idén első három futamán gyűjtött adatok alapján a Mercedes, a Ferrari és a Renault erőforrása körönként háromtized másodpercen belülre került (a barcelonai pályára készített szimulációban).
A Renault-motort használó Red Bullnál vitatják ezt, a szocsi időmérőn a Sebastian Vettelhez mért 1,7 másodperces hátrány pedig arra utal, hogy valami tényleg nem volt rendben az FIA-s számításokkal. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a felügyelőszervezetnél kreatívan dolgoztak az adatokkal:
„A gond a módszertannal van. Bármelyik fél másodperccel jobb kört egyszerűen kiejtik. Kényelmes képlet. Reális adatokért meg kellene nézni a szórást, és akkor látszana, hogy nincs egyenlőség. Világos, hogy az FIA-nak nem akaródzik beavatkozni, úgyhogy ennek megfelelően alakították a számokat.”
A Red Bull-os Max Verstappen sem hiszi, hogy az autójában dolgozó Renault-erőforrás háromtizeden belül lenne a Mercedes és a Ferrari egységéhez.
„Hallottam, hogy úgy végezték a számításokat, hogy kiejtették az összes gyors kört, a teljesen feltekert üzemmódos köröket, de így nem lehet kalkulálni! Mi a csapatnál tudjuk, hogy mind a kasztnin, mind a motoron javítani kell. Higgyék el nekem, nagyobb a különbség, mint háromtized!”
A szintén Renault-motorral versenyző Toro Rosso pilótája, Carlos Sainz szerint egyenesen nevetséges a konvergencia sikeréről szóló állítás.
„Láttam, hogy az FIA azt állította, az első három motor háromtized másodpercen belülre került, hát, majdnem kiírtam a Twitterre, hogy röhögnöm kell. A Force Indiá-s Perez meg bólogat hozzá, hogy igen, így van. Hát, majdnem kinevettem, és szerintem Max is így volt.”
„Fejlődtünk mi is és a Renault is. Ha nem így lenne, Nico (Hülkenberg) nem lett volna 8. az időmérőn, de biztosan nem vagyunk fél másodpercnél közelebb a Merci-motorhoz, főleg nem az időmérőn. A versenyen nem olyan rossz a helyzet, de a kvalifikáción a Mercedes-motornak legalább fél másodperc előnye van, ha nem több.”