A Forma-1 első Japánon kívüli ázsiai futamaként először 1999-ben megrendezett Maláj Nagydíj szervezői nemrég megerősítették, hogy az idei lesz az utolsó F1-es futamuk, túl drága a verseny. Mivel hasonló hangokat lehetett hallani a szomszédos Szingapúrból is, nagyon úgy tűnt, hogy egy-két éven belül Délkelet-Ázsia eltűnik a versenynaptárból.
Az F1-et idén januárig irányító Bernie Ecclestone-t az Orosz Nagydíj helyszínén megkérdezték, nagy csapásként látja-e Szepang kidőlését, érdekesen felelt:
„Nem, egyáltalán nem. Szingapúr még megvan. Ha Szingapúrt is elvesztenénk, az nem lenne jó. De Szingapúr még megvan, szóval nincs baj. Úgy volt, hogy kiszállnak, de mostanra nincs gond” – magyarázta az üzletember, aki pár hónapja maga jelentette ki, hogy Szingapúrnak annyi.
Ecclestone nemrég elismerte, hogy túlárazta a Forma-1-es szerződéseket, amire szepangi pálya főnöke, Razlan Razali azzal reagált, hogy az angol kisember átverte őket, hülyét csinált belőlük.
„Senki nem csinált hülyét belőlük, nem is könnyű hülyét csinálni valakiből, kivéve, ha már eleve az. A motorokkal jól megy a szekér, Razali beleszerelmesedett a motorversenybe, a MotoGP-ből meg pénzt is látnak. Az F1-ből nem volt bevételük, én erre utaltam, azt magyaráztam, hogy sok szervezővel beszélve világossá vált, hogy nem adtuk meg azt, amiért fizettek. De ez nem az én hibám, a show-t nem én csináltam.”
„De szerencsére most, hogy ha a Ferrari ugyanígy folytatja és mások is összekapják magukat, akkor jó versenyek lehetnek, jobb időszak jön a szervezők számára is. Így már nem lesz nehéz jegyeket eladni.”