A Forma-1 januárban érkezett új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media számos területen szeretné megreformálni, továbbfejleszteni a sportágat, ezek közé tartozik a versenynaptár is.
Az F1 marketingért felelős főnöke, Sean Bratches a múlt hétvégi Orosz Nagydíj helyszínén beszélt a tervekről:
„Megvan az elképzelésünk arról, hol lehetne a következő néhány új futam, de korai lenne még konkrét városokat megnevezni. Általánosabb értelemben szeretnénk egyensúlyba hozni Európát, az amerikai kontinenst és Ázsiát. Ideális esetben a futamok egymás után következnének az adott régióban, majd mennénk tovább a következő régióba.”
„Ez nyilvánvalóan előnyös lenne a csapatok szempontjából logisztikai szempontból, de a nézők orientálása tekintetében is. Világossá lehetne tenni, hogy a következő két és fél hónapban korán kell kelni a futamok megtekintéséhez, aztán a következő két és fél hónapban kora délután lesznek a versenyek, majd este. Mi fontosnak látjuk ezt.”
Bratches hozzátette, hogy szeretnének több városi futamot, azok ugyanis több helyszíni nézőt vonzanak:
„Szeretnénk megragadni a kezdeményezést, azonosítani a városokat, ahol utcai futamokat rendezhetnénk. Persze azért nem szeretnénk teljesen felborítani az egyensúlyt. Nagyvárosi központokat szeretnénk, amelyek nagy közönségérdeklődést és jegyeladásokat produkálnak.”
„Emellett szeretnénk, ha a szervezők elsajátítanák a promóció művészetét, azaz annak művészetét, hogyan lehet igazi sztorit csinálni a versenyből, hogyan lehet a nézőket a tévé elé ültetni, hogyan lehet különleges élményt nyújtani. Összefogunk velük, én nagyon bizakodó vagyok a jövőt illetően.”