Nemrég jelentették be, hogy az elmúlt három évben a McLaren kizárólagos partnereként égő Honda 2018-tól a Saubernek is szállít motorokat.
A japán gyártó számára a fejlesztés szempontjából nagy előnnyel járhat majd, hogy kettő helyett négy autóban dolgozik az erőforrásuk, ráadásul a Sauber BMW-s gyári korszakából örökölt infrastruktúrája, kiváló szélcsatornája is segítheti a munkát. A hinwiliek csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn nem zár ki semmit:
„Majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok. Még nagyon az elején járunk, és azt sem tudom, a McLarennel milyen megegyezéseik vannak. Majd meglátjuk, kinek milyen előnye származhat az együttműködésből. De azt már most tudjuk, hogy nagy lehetőségek vannak ebben, ezért is döntöttünk a partnerség mellett. Korai lenne arról beszélni, hogy ezt meg ezt fogjuk együtt csinálni, de igen, mindenre nyitottak vagyunk” – magyarázta a Motorsport.comnak.
A Honda 1988-ban Nakadzsima Szatorut a Benettonhoz, 2002-ben Szato Takumát a Jordanhez ültette be, míg a Toyota 2008-ban például a Williamshez nyomta be Nakadzsima Kazukit, a Sauber is kaphat most hasonló felkérést, mondjuk az idén a Forma-2-ben versenyző Macusita Nobuharu F1-es bevetésére.
„Ahogy az ilyen partnerek esetében mindig, a döntéseket megbeszéljük a partnerrel is. A múltban is így tettünk egyébként. A csapat meghallgatja a partner véleményét, tanácsait, de a végső döntés a csapaté” – mondta erről Kaltenborn.
„Ne feledjük, a mi csapatunk adta az eddigi utolsó dobogós japán pilótát, méghozzá Japánban, szóval különleges helyzetben vagyunk ebből a szempontból” – utalt az eredetileg Toyota-támogatású Kobajasi Kamui 2012-es szuzukai sikerére.