A 2017-es Forma-1-es idény egyértelműen legnagyobb meglepetése, hogy a tavaly három éven belül másodszor nyeretlen Ferrari nemcsak felzárkózott a címvédő Mercedesre, hanem talán egy kicsit eléje is került.
A konstruktőri bajnokságban ugyan a Merci vezet egy ponttal az olaszok előtt, de ez inkább csak Valtteri Bottas bravúros szocsi rajtjának és hidegfejű vezetésének köszönhető, hiszen az Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari egyértelműen verte őket, a teljes első sort elvitték.
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a múlt héten azt mondta, nagyon fontos lesz a barcelonai fejlesztési csomagjuk, ugyanis a Ferrari előttük jár, így két lépést kell tenniük, hogy visszaállhassanak az élre.
A gumikezelési nehézségek mellett az autó súlyával is bajlódó Merci csapatfőnöke, Toto Wolff ennél visszafogottabban beszélt a hétvégi Spanyol Nagydíj előtt, és azt is cáfolta, hogy a keményebb gumik miatt Barcelonában megint hátrányban lehetnek:
„Szerintem nincs ilyen minta. Nagyon apró eltéréseken múlik a dolog, a keverék típusa, az aszfalt jellege, a pálya hőmérséklete mind benne van, plusz még a futófelület és a karkasz hőmérséklete. Nagyon sok kölcsönhatást kell pontosan eltalálni, hogy az ideális tartományban legyünk. Egy biztos: gyors autónk van, mind a versenyen, mind az időmérőn. Egyszerűen csak be kell hangolnunk, ami egy izgalmas kihívás.”
Laudával ellentétben Wolff szerint lehetetlen megmondani, melyik autó a jobb.
„Nagyon szoros lesz a bajnokság, még a nagyon szorosnál is szorosabb. A Ferrari nagyon jó autóval állt elő, ami láthatóan nagyon fekszik is Sebastiannak. Csak mindent bele kell adnunk, és ha úgy tudunk szerepelni, mint Valtterivel Szocsiban, versenyben leszünk.”