A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2017-es szabályváltozások kapcsán kilátásba helyezte, hogy szükség esetén módosít a pályán előzési zónáin, azonban az első versenyek tanulságai alapján a felügyelőszervezet ejtette a módosítási szándékot.
A két héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon aztán jött a feketeleves: a verseny beigazolta az előzetes félelmeket, a futamon a rajt után egyetlen előzési manőver történt.
Mivel a Spanyol Nagydíjnak otthont barcelonai pálya amúgy is az előzések lehetetlenségéről híres, az FIA a hétvégére meggondolta magát, változtattak a DRS-zónán.
A csapatokat szombat délelőtt tájékoztatták, hogy az eredeti kiírás helyett a célegyenesen fekvő előzési zóna az utolsó kanyartól nem 157, hanem 57 méterre kezdődik, azaz 100 méterrel terjesztették ki a hátsó szárny nyitására engedélyezett távot.