Mivel a 2017-es idény jelentősen átalakultak a Forma-1-es autók és a Pirelli is új, nagyobb és eltérő keverékű gumikat gyártott, az igénylés 14 héttel korábbi határideje miatt senki nem tudhatta előre, az első futamokon melyik fekszik majd és melyik nem. Az első öt futamra a csapatok helyett maga a Pirelli osztotta ki a használható szetteket, de a jövő hétvégén következő Monacói Nagydíjra már szabad volt a választás.
Ahogy tavaly, az olasz gyártó ezúttal is a három leglágyabb (lágy, szuperlágy, ultralágy) keverékét kínálta, a szokásos megkötésekkel, azaz hogy az időmérő utolsó szakaszára mindenkinek meg kell őrizni egy szettet a leglágyabból, míg futamra legalább egy-egy garnitúrát kell megtartani a két keményebből.
A Red Bull, a Williams és a Renault pilótái elmentek a lehetőségek határaiig, mindannyian a maximális 11 szett ultralágyat kérték. A Ferrari, a Force India, a Haas és a Sauber 1 lágy, 2 szueprlágy és 10 utlralágy arányban kérte a gumikat, míg a Mercedes és a Toro Rosso az 1+3+9-es kombinációra szavazott.
A legkeményebb keverékből, a sárga jelölésű lágyakból kizárólag a McLarennél Fernando Alonso pótlására visszatérő Jenson Button kért két szettet, ő nyilván az edzéseken az autóval való ismerkedésre fogja használni azokat.