A Forma-1 jelenlegi működését és alapvető műszaki szabályrendszerét leíró szerződések 2020-ig élnek, hamarosan megkezdődnek az azon túli időszakról szóló tárgyalások.

Nagyon valószínűnek tűnik, hogy a 2014-ben bevezetett 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások búcsúznak majd, túl bonyolultak és túl drágák, azt viszont még ki kell találni, mi legyen helyettük.

A Red Bull egyszerű, olcsó és politikamentes motorokat akar látni 2021-től.

„Egyszerű a képlet: 1000 lóerős, egységesített KERS-szel és akkumulátorral szerelt motort akarunk, amelynek fejlesztése nem kerül többe évi 15-20 milliónál. Emellett legyen hangjuk, és hagyják előtérbe kerülni a versenyzőt. És tegyük lehetővé, hogy az olyan független gyártók, mint az Ilmor és a Cosworth is beléphessenek, hogy igény esetén mi vagy épp a McLaren motorhoz juthasson” – magyarázta az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko a hétvégén Barcelonában az El Confidencialnak.

Ha nem teljesülnek a feltételek, a Red Bull – mint mindig – kész az F1-ből való távozásra.

„Igen, távozhatunk, hiszen tavalyra a Mercedes nem akart nekünk motort adni, a Ferrari sem, a Renault-t pedig csak Ecclestone kényszerítette, hogy erőforrást szállítson számunkra. Mi egyenlőséget akarunk, olyan helyzetet, amikor nem vagyunk a z autógyártók kegyeire bízva.”