A 2017-es, elsősorban az aerodinamikát érintő szabályváltozások miatt sokan a sztármérnök Adrian Newey-t alkalmazó Red Bult jósolták az idei szezon nagy favoritjának, de nem így lett.

A Red Bull egyelőre a legkevésbé sem veszélyes az élen küzdő Mercedesre és Ferrarira, ugyanakkor – már ha nem romlik el az autó – megbízhatóan hozzák a harmadik erőnek „járó” 5-6. helyeket.

A csapatfőnök, Christian Horner is elismerte, hogy „a senki földjén” állnak.

„Egy kicsit a senki földjén vagyunk, de szeretnénk már a nagyokkal játszani. Ha sikerül, akkor valamelyik versenyzőnk a világbajnokság alakulására is hatással lehet, hiszen ha öt-hat pilóta küzd a címért, az már más dinamikát szül” – magyarázta az F1 hivatalos oldalának adott interjújában.

„Azt a tavalyi idényben is bizonyítottuk már, hogy a főnixet jól alakítjuk. Egy évvel ezelőtt, Barcelonába érkezve pontosan ugyanannyi pontunk volt, mint most, aztán mégis sikerült beérnünk és megvernünk a Ferrarit (az év végére). 2016 elején senki nem hitte volna ezt. Szóval gyorsan változhatnak a dolgok.”

F1: A Red Bull a senki földjén 1

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko már leírta a 2017-es idényt, de Horner nem ért egyet:

„Haha, ez az osztrák hozzáállása, a pohár mindig félig üres. Helmut mindig hirtelen reagál mindenre, legyen szó akár jó, akár rossz dologról. Én talán egy kicsit optimistább vagyok, őszintén hiszem, hogy a szezon második felében fordul majd a szerencsénk.”

És hogy miért nem kezdte eleve versenyképesen az évet a Red Bull? Horner szerint a felkészülést tévútra vihette a tavaly a Pirelli számára öszvérautóval végzett tesztelés.

„Elég nagy szabályváltozások jöttek, és szerintem a hibridautós Pirelli-tesztek is hatással volt a fejlesztési irányra. Aztán elég későn változott néhány olyan dolog a gumikat illetően, amiket mi már beledolgoztunk az autóba. Nem mondom, hogy kárunkra volt a tesztelés, de egyértelműen olyan irányba vitt minket, ami nem passzolt a végül idén pályára küldött gumikhoz.”

F1: A Red Bull a senki földjén 2

„De az az igazság, hogy a Mercedes és a Ferrari egyszerűen ügyesebben értelmezte a szabályokat, mint mi. Így már a téli tesztelést hátrányból kezdtük” – magyarázta, hozzátéve, hogy aztán tovább nehezítette a helyzetüket, hogy a tetejébe a Renault-erőforrás megbízhatatlansága miatt Barcelonában jóval kevesebbet is futottak a két élmenő alakulatnál.