A 2013-as súlyos gumiproblémák után a Pirelli hatáskörébe utalták a minimális guminyomás kérdését, az addigi – a csapatok által sokszor figyelmen kívül hagyott – ajánlások kötelező érvényűvé váltak.
A Forma-1 gumiszállítója által a versenyhétvégékre kiadott beállításokra jó néhányszor volt panasz az elmúlt években, mindig van néhány csapat, amelyik szeretne alacsonyabb értéket látni.
A Pirelli az idei évre a korábbiaknál alacsonyabb értékeket is határozott meg, azonban a csapatok által leadott leszorítóerő-adatok alapján a Spanyol Nagydíjra újra emelt.
Az Auto Motor und Sport szerint egyes csapatok valótlan értékek leadásával próbálják manipulálni a Pirellit – közéjük tartozhat például az előző évek magasabb guminyomásai mellett szárnyaló, de idén messze nem olyan domináns Mercedes is. A lap szerint mindig ugyanaz a két csapat ad meg hamis értékeket.
A Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola is megerősítette a fenti gyanút, ugyanakkor hozzátette, hogy nem sokat ér a trükközés:
„Igen, egyes leadott leszorítóerő-adatokról a valóságban bebizonyosodik, hogy eltúlozták őket. De az ilyen ügyeskedésnek nincs sok hatása, hiszen bármikor változtathatunk a nyomásértékeken, ha úgy látjuk jónak.”