A GP2 2005-ös elindítása után az első egységes versenyautó három idényt szolgált, majd a második, 2008-as modell is három szezont teljesített, mielőtt 2011-ben bevezették a harmadik generációs járgányt, amely a 2009-ben bemutatott Forma-1-es autók kialakítását követte.

Az utánpótlásszériában azóta nem történt generációváltás, pénzügyi okokból maradtak a régi autó mellett, de miután az idei évre Forma-2-re keresztelték át a sorozatot, jövőre érdemi változás is következik egy új modell képében.

„A költségcsökkentés érdekében igyekszünk a lehető legtöbb alkatrészt átvinni a jelenlegi autóból, de az autó egészen másképp néz majd ki, a Forma-1-ével megegyező külsőt kap” – mondta a Forma-2 főnöke, Bruno Michel az Autospot.comnak.

A vezető azt is elmondta, hogy az új F2-esek a GP3-asokban dolgozó Mecachrome-motor „testvérét” kapják majd, a hathengeres, 3,4 literes erőforrást turbóval szerelik fel, igaz, a Forma-1-gyel ellentétben hibrid komponens nem járul hozzá.

A GP2 első generációs autója 2005-ből

A Forma-1-hez igazítják a kistestvért 1

A második generációs modell 2008-ból (a 2010-es F1-es visszatérésre készülő Michael Schumacher kezei között)

A Forma-1-hez igazítják a kistestvért 2

A jelenleg is használt 2011-es változat

A Forma-1-hez igazítják a kistestvért 3