Az idei szezont a várakozásokkal ellentétben nem túl versenyképes Red Bull a Spanyol Nagydíjra vitt saját fejlesztésektől és a Renault által eredetileg a Kanadai Nagydíjra szánt új motorspecifikációtól várta elsősorban a javulást, ám az utóbbi elem nem érkezik meg Montrealra, a franciák megbízhatósági aggodalmak miatt elnapolták azt.
A Red Bullnál természetesen többször is elégedetlenül, a Renault-ra mutogatva nyilatkoztak, ami nagyon nem tetszik a motorszállítónak.
„Őszintén szólva szeretném helyretenni a fejlesztést illető dolgot: minden egyes hétvégére hozunk frissítéseket. Elmondtuk, hogy a teljesítményt elsősorban a megbízhatóság fogja vissza. De már jobb a megbízhatóság. A Spanyol Nagydíj hetén tudtunk le egy újabb tesztpados programot, szombat délutánra pedig már ott volt az új motorvezérlési program mindhárom csapatnál” – magyarázta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.
„Nem fekete-fehér a helyzet, nem ugrottuk át hirtelen a Mercedest a teljesítmény tekintetében, de van egy kisebb javulás. Monacóban újabb lépcső jön, és aztán még több javulás, amikor bevetjük a motor harmadik specifikációját.”
„Ahogy mindig, a Red Bull most is téves dolgot kommunikál a motorfejlesztésről. De garantálhatom, hogy a motor a szezon során minden egyes futamra javul, a szoftver, az alkatrészek és az üzem- és kenőanyag együttesen nagy előrelépést hoz majd.”
Azt továbbra sem tudja a Renault, hogy mikor küldhetik pályára a mozgásienergia-visszanyerő rendszer (MGU-K) 2017-es változatát, így a Red Bullnak, a Toro Rossónak és a gyári csapatnak továbbra is a tavalyi, 5 kg-mal nehezebb változattal kell beérnie.
„Van rá esély, hogy a harmadik motorral azt is bevezessük. Az idény elején számít a tömeg, de a csapatok azóta már mind megoldották ezt. Az új MGU-K csak a kisebb tömegével jelent előnyt, szóval nem olyan sürgős” – magyarázta Abiteboul.
A Renault-főnök azt mondta, a cél az, hogy a szezon végére nagyjából beérjék a Mercedes-motort, a teljes felzárkózás 2018-ra várható:
„A hátrány teljes ledolgozása idén nem valósul meg. Ezt a jövő évtől várjuk, de ezzel együtt úgy gondoljuk, hogy az idei évre tervezett fejlesztésekkel szépen, lassan odaérünk a szezon végére. Máris elég világos elképzeléseink vannak a jövő évi motorról, amelytől a teljes felzárkózást várjuk a következő szezon folyamán.”