Miután a Forma-1-be a McLaren kizárólagos gyári partnerként visszatért Honda az együttműködés harmadik évére is pocsék – sőt, a korábbiaknál is rosszabb – motort készített, egyre többen tekintik reális lehetőségnek a szakítást és azt, hogy a wokingi csapat kliensként visszatér a Mercedeshez.
Bár a McLaren a hivatalos, május 15-i határidőig nem jelezte, hogy motorszállítót vált 2018-ra, és egy ilyen lépés amúgy óriási blama, valamint pénzügyi veszteség lenne, egy friss interjúban a csapat versenyfőnöke, Eric Boullier nem volt hajlandó kizárni a lehetőséget.
„Az a gond, hogy itt nem egyszerű motorvásárlásról van szó. A Honda tiszta lappal érkezett, új szabályrendszerbe lépett be és hozta a korábbi hírnevét. Ugyanakkor a termékre nem kaphattunk garanciát, ne feledjük ugyanis, hogy mi nem fizetünk ezekért az erőforrásokért” – mondta.
A kérdésre, hogy jogi úton kibújhatnak-e a hosszú távra szóló partnerségi szerződésből, így felelt:
„Mielőtt az ügyvédhez mennénk, tárgyalunk, keressük a megoldásokat. Anglia és Japán között ingázok, igyekszem hatni rájuk, de nehéz ügy. Európaiként eleve nehéz megérteni a japánokat, de európai versenyzőként egyenesen irgalmatlanul nehéz. Ők úgy állnak az F1-hez, hogy ha mindenki jobbra megy, akkor mi balra indulunk. Elképesztő, de végső soron csak működik, hiszen Japán jelenleg is világhatalom.”
„Itt viszont az idő is tényező. Végül megoldják majd a dolgokat, de a várt három év helyett mondjuk hat vagy hét év alatt, viszont addig is túl kell élni. Amíg látható a fejlődés, nincs gond, de az újabb visszaesés miatt egyre nehezebb fenntartani a motivációt, hinni abban, hogy egyszer révbe érünk.”
Lehetséges tehát, hogy 2017 végén elváljanak a McLaren és a Honda útjai?
„Minden lehetséges. Az az érdekünk, hogy működjenek a dolgok, hogy képesek legyünk hozni, amit szeretnénk. Pillanatnyilag nem áll szándékunkban a válás. De erről nem én döntök, ez a McLaren tulajdonosaira tartozik” – magyarázta Boullier.