Ahogy a McLaren-Honda, úgy a Red Bull számára is a Monacói Nagydíj nyújtotta a legjobb esélyeket a jó eredményre idén, de a wokingiakkal ellentétben a Milton Keynes-i csapat egy 3. hellyel be is váltotta az ígéretet.
A motorerő helyett a tapadást és az aerodinamikai hatékonyságot jutalmazó monte-carlói utcák után most három gyors, lendületes, hosszú egyenesekkel rendelkező pálya – a montreali, a bauki és a spielbergi Red Bull Ring – következik, amelyekkel kapcsolatban inkább csak reménykedhet a csapat. Christian Horner csapatfőnök szerint sokat elárul majd a későbbi versenyképességükről, hogy mennek a következő három versenyhétvégén:
„Egyre jobban értjük az autót, egyre jobban megy a fejlesztés, egyre jobb teljesítményt hozunk ki belőle. Egy kicsit azért tartok a két hét múlva, négy hét múlva következő futamoktól, mert egészen más kihívást jelentenek, mint Monaco. A következő három pálya kimondottan húzós lesz számunkra, Monza után talán ezek jelentik a legnagyobb kihívást.”
„Ha a következő három helyszínen tisztességesen tudunk teljesíteni, akkor a később érkező fejlesztésekkel együtt már erősebb lehet az idényünk második fele.”
A motorszállító Renault eredetileg a Kanadai Nagydíjra ígérte az erőforrás újabb specifikációjának bevetését, de ezt aztán elnapolták. A kérdésre, hogy arra mikor számítanak a Red Bullnál, Horner így felelt: „Az egyelőre nem szerepel a tervek között.”
Tudod, mitől fogyaszt keveset egy autó? Itt a válasz: