Bár a Forma-1 csapatok, pilóták évek óta azt hangoztatják, hogy a versenynaptár 20 fordulóval nagyjából elér a teljesíthetőség határára, a korábbi F1-vezér Bernie Ecclestone és az új tulajdonos Liberty Media is szeretne bővíteni, a 25 futam is simán elképzelhető.

A Liberty által az F1 marketingfőnökének kinevezett Sean Bratches a Motorsport.comnak nyilatkozott:

„Szeretnénk a csapatokkal együttműködve kialakítani, hogyan tovább. De mi szeretnénk 21-nél több futamot, és szeretnénk kezdeményezőbbek lenni az új piacok kiválasztásában. Rendeltem egy gazdasági hatástanulmányt a Forma-1 különböző városokba, országokba viteléről. Amint azonosítjuk az optimális helyszíneket, az optimális naptárt, leülhetünk tárgyalni a különböző városokkal, nem úgy, mint eddig, amikor csak a beérkező ajánlatokra reagált a sportág.”

„A naptár 21 forduló fölé bővítése fizikailag, lelkileg, pénzügyileg is megterhelő, a csapatokkal szoros együttműködésben kell megtalálnunk a határt, ami még mindenki számára elfogadható.”

Jönnek a maratoni Forma-1-es idények 1

Bratches szerint a logisztikai optimalizálás lehet a kulcs:

„Nem szeretnénk túl sok dupla versenyhétvégét. Igyekszünk földrajzilag jobban rendezni a futamhétvégéket, az európai, amerikai és ázsiai nagydíjakat, de a klíma és a különböző szerződési kötelezettségek nehezítik a dolgokat.”

A kettős hétvégék sűrítése nélkül persze a téli és a nyári szünet rövidülhet…

„Igyekszünk minden F1-es szereplő igényeit tiszteletben tartani, ideértve az újságírókat is, hogy mindenkinek jusson megfelelő pihenőidő, legyen idejük a családjaikra” – ígérte Bratches.

Az elmúlt időszakban a különböző nagyon motorsport-szériák versenynaptárainak összehangolását is megkezdték, a Spanyol Nagydíj hétvégéjén az F1 sportszakmai főnöke, Ross Brawn a MotoGP-vezérrel találkozott, majd Monacóban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt a Brawnnal, a hosszútávú világbajnokság (WEC) és a Forma E főnökeivel tárgyalt.

„Nagyon fontos számunkra, hogy mi a legjobb a nézőknek, abban az értelemben is, hogy ne ütközzenek a sportesemények” – mondta Bratches. „Jövőre például egy hétvégén zajlik a wimbledoni döntő, a foci-vb és a Brit Nagydíj. Szuboptimális lenne akkorra tenni a nagydíjat.”

Tudod, mitől fogyaszt keveset egy autó? Itt a válasz:

Jönnek a maratoni Forma-1-es idények 2