A futam rajtját köd miatt halasztani kellett, végül esős körülmények között indult el a mezőny. Ez volt az a verseny, amelyen a történelemben először vetették be a biztonsági autót, Jody Scheckter és Francois Cevert 33. körben történt ütközése miatt került erre sor.
Ekkorra már nagyjából senki sem tudta, ki is vezet igazából, a sok bokszkiállás okozta a zavart (ekkor még nem volt elektronikus időmérés, az autókon nem voltak jeladók, a csapatok külön-külön stopperrel mértek, papírra jegyzeteltek).
A versenyigazgatóság egy olyan ember elé küldte ki a biztonsági autót, aki biztosan nem vezetett, aztán a zavart fokozandó a safety car mögött is folytatódtak a bokszkiállások – összesen 54 darab.
A végére teljesen megkavarodott minden, mindenki azt hitte, hogy a safaety car után lassan egy kör hátrányt ledolgozó Emerson Fittipladi nyert (ő maga is, aztán egy vállrándítással intézte el a dolgot), de a befutónál nem neki, hanem a jóval később érkező, hanem Peter Revsonnak lengették a kockás zászlót, övé lett a győzelem. Róla – tévesen – mindenki azt hitte, hogy egy kör hátrányban van, így amikor a mezőny élére állt, az egész világ azt hitte, hogy csak visszavette a körét.
Többórás egyeztetések, elemzések és köridőböngészések után a csapatvezetők is elfogadták, hogy Revson a 46. körben az élre állt, és ő a győztes, de máig nem biztos, hogy tényleg így volt.
Az eredményt illető káosz miatt a biztonsági autót 20 évig nem vetették be újra.