Egyelőre nem tudni, mi lesz a McLarennel, maradnak-e a Hondával vagy motorszállítót váltanak 2018-ra, de ahhoz csoda kellene, hogy Fernando Alonsót sikerüljön rábírni a maradásra.

A kétszeres világbajnok 2018-ra szabad, bárhova mehetne, de nagy kérdés, hol is találhatna versenyképes ülést az F1-ben, hiszen a Ferraritól csúnyán távozott 2014 végén, a Mercedesnél nem akarják Lewis Hamilton mellé ültetni, a Red Bullnál pedig egyszerűen nincs szabad hely. A Renault-hoz nem várják, mert a csapat egyszerűen nem akar Alonso irreális elvárásaihoz igazodni a jelenlegi, építkezési szakaszban.

Alonso idén a Monacói Nagydíj helyett az amerikai Indy 500-on próbált szerencsét, ahol igen versenyképesen szerepelt, amíg az autójában dolgozó Honda-motor meg nem adta magát…

A spanyol korábban azt mondta, az IndyCarra nem gondol teljes állásként, de amikor szombaton a széria aktuális fordulójának közvetítésén telefonos interjút adott, már másképp beszélt, amikor feltették a kérdést, hogy versenyképes F1-es ülés híján átmenne-e az USA-ba:

„Miért ne? Mindenre teljesen nyitott vagyok. Pillanatnyilag nincs egyértelmű válaszom, hazudnék, ha azt mondanám, tudom, mi lesz jövő évben. De ahogy elnézem ezeket a srácokat, az oválversenyzés legjobbjait, nem tudom, hogy menne-e egy teljes szezon. Egy futamhoz is sokat kellett tanulnom, egy teljes szezonhoz még többet kellene.”

„Inkább az F1-et szeretném, de igazából csak igyekszem megtalálni a legversenyképesebb autót. Több lehetőséget is megvizsgálok majd. A hármas koronához az Indy 500 az első lépés, a teljes szezon azért más tészta, de miért ne?”

F1: Alonso menne az IndyCarba, a McLaren biztosan nem fog 1

Alonso idén a McLaren támogatásával ment Indianapolisban, de teljes idényt nem számíthatna erre, a főnök, Zak Brown kizárta az Indycar-projekt indítását:

„Igen, szívesen látnám a McLarent rendszeresen az Indy 500-on. De ilyen döntés még nem született, és néhány hónapig még nem is fog, bár ami engem illet, visszatérünk majd. Az IndyCar-csapat indítását illető pletykák viszont tévesek, pár évig biztos nem lesz ilyen. Ahhoz, hogy olyan jól csinálhassuk, ahogy szeretnénk, egyelőre nem lehet téma a dolog.”