A 2017-es idényben a Ferrari egyértelműen jobban kezeli a gumikat, mint a Mercedes, az egyik lehetséges ok, hogy amikor a Pirelli idei prototípusait tesztelték, a legszorgalmasabb Sebastian Vettel volt a maga 2228 kilométerével, míg Nico Rosberg csak 209, Lewis Hamilton pedig alig 50 km-t vezetett.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff néhány napja arról beszélt, hogy ezen a téren hibázhattak tavaly, Hamilton ugyanakkor több nyilatkozatában is azt állította, hogy a 2016-os pirellis tesztelésnek semmilyen hatása nincs az idei versenyzésre, semmit nem nyert volna azzal, ha többet vezet akkor.

A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a Forma-1 hivatalos oldalának adott új interjújában a hamiltoni álláspontot tette magáévá, pontosabban igyekezett hangsúlyozni, hogy Vettel nem szerezhetett előnyt a gumiteszteléssel:

„Igen, Sebastian nagyon sokat tesztelt. Intenzív programot teljesített, nagyon sok visszajelzést kaptunk tőle. Ezért hálásak vagyunk neki. Pontosan ezt szerettük volna: élversenyzők hasznos visszajelzéseit. Viszont mivel nem tudta, mit is tesztel, legfeljebb pszichikailag jelentett ez előnyt számára, kétlem, hogy gyakorlati tekintetben bármilyen előnyt szerzett.”

„A Mercedes problémái inkább pályaspecifikusak. Barcelonában nem volt gondjuk, és Silverstone-ben és Spában sem lesz. Az alacsonyabb tapadású helyszíneken vannak gondjaik, de meggyőződésem, hogy az idény előrehaladtával megoldják a problémákat” – tette hozzá.

A kanadai versenyhétvége egyébként arra utal, hogy máris jó úton járnak a bajnokcsapatnál, hiszen Hamilton szuper pole-t szerzett, a futamon pedig lazán hozták a kettős győzelmet.

A Suzuki meghódította a leghíresebb szerpentint