A 2011 februárjában történt ralibalesete után Robert Kubica múlt kedden hat és fél év után vezetett újra Forma-1-es autót egykori munkaadója, a Renault jóvoltából. A lengyel pilóta 115 kört tett meg a valenciai versenypályán az enstone-i csapat 2012-es, futamgyőztes modelljével, az E20-assal, munkája pedig egészen lenyűgözte a Renault-t.

A lengyel Eleven Sportsnak nyilatkozva a csapat vezető versenymérnöke, Alan Permane így méltatta a 32 éves versenyzőt:

„A tempójában sosem kételkedtem, a legkevésbé sem. De azt nem tudtam, és szerintem ő sem, hogy fizikailag képes lesz-e vezetni, főleg nagyobb távot. Vezetett már pár dolgot, Vezetett szimulátoron, idén vezetett GP3-as autót a felkészülés keretében, de nem tudhattuk előre, mennyire érvényesül a fogyatékossága. De komolyan, minden nagyon jól ment.”

„Gyors volt. Ment hosszabb etapokat is, rövideket is, volt időmérős szimulációt, versenyszimulációt, minden nagyon jól ment neki.”

Kubica a teszt után azt mondta, a korábbi kétségei után most már az F1-es visszatéréssel is megpróbálkozna.

„A statisztikák, adatok alapján a tempója megvan hozzá, ez biztos. Annyit mondhatok, hogy Valenciában aznap fantasztikus munkát végzett. De sokféle pálya van, és hogy más helyszíneken lenne-e gondja, azt legfeljebb ő tudja. Ha tovább akar lépni, ez lenne a következő lépés” – mondta Permane, hozzátéve, hogy Kubica kar- és kézsérülése egészen apró módosítást kívánt csak.

„Mindössze egy oldalra raktuk a fel- és leváltást, semmiség, csak szoftveres módosítás volt, a teljesítményre pedig semmilyen hatása nem volt.”

Bár a teszt alapvetően egyszeri alkalom volt, Permane azt mondja, nyitottak lehetnek a folytatásra is:

„Kapcsolatban maradtunk, beszéltünk arról, hogy mit lehetne csinálni esetleg a jövőben. De egyelőre semmit sem tervezünk, nem tudok erről mit mondani, ugyanakkor azt sem mondanám, hogy biztosan nem lesz semmi.”

Kubicának ma is Forma-1-es tempója van 1

Igazi hegymászó az új Suzuki Swift