A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal együttműködve két éve dolgozik a Forma-1-es autókon alkalmazandó, a pilóták fejét becsapódásoktól, törmelékektől megóvó megoldásokon.

Tavaly számos alkalommal pályára küldték a glóriának becézett gyűrűt-keretet, ám azt a versenyzők szavazatai alapján elvetették, a Red Bull által kidolgozott „keretes szélvédő”, az aeroscreen pedig a laborteszteken elhasalt, így az nem is került az autókra.

Az FIA azóta már megszülte a harmadik koncepciót a pajzs (shield) névre hallgató alkatrészt – amely alapvetően egy nagyon ellenálló, magasított szélvédő -, a laborvizsgálatokkal párhuzamosan hamarosan a pályás tesztelése is megkezdődik. A jövő hétvégi Brit Nagydíj első edzésén a Ferrarira kerül fel a shield, majd a monzai Olasz Nagydíj hétvégéjén kiterjedtebb teszt következik.

Nyitóképünk az FIA által ma kiadott grafika, amelyen a Williams autójára digitálisan rászerkesztett pajzs látható.