A Honda az ausztriai versenyhétvégén vetette be erőforrása új, harmadik specifikációját, de megbízhatósági megfontolásokból szombatra Fernando Alonso autójából ki is szerelték azt.

A spanyol Silverstone-re újra megkapta a motort, de biztos, ami biztos alapon több elemből is friss darabot szereltek be, nem is elsősorban a Brit Nagydíjra, hanem a nyári szünet előtti utolsó versenyre, a Magyar Nagydíjra, hiszen a lassabb, kanyargós, a motorerő helyett inkább az aerodinamikai hatékonyságot jutalmazó pályán egész jó esélyei lehetnek a McLaren-Hondának, ezét nagy veszteség lenne a hátrasorolás nálunk, főképp, hogy a magyar aszfaltcsíkon igen, nehéz az előzés.

Alonso a részelemek cseréje után összesen 30 helyes büntetést kap most vasárnapra, ami gyakorlatilag garantálja, hogy az utolsó rajtkocából indul.

A spanyol a Brit Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén a top10-ben zárt.

A kizárólag a McLarennek szállító Honda idén összesen 140 helynyi rajtbüntetést gyűjtött az erőforrás részelemeinek cseréi miatt, a 3-3 csapatot motorral ellátó Mercedes, Ferrari és Renault eddig nullánál jár.