A Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Force India, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 jogtulajdonosa, a Liberty Media képviselőiből álló Stratégiai Munkacsoport szerdán Genfben újra ülést tart.

Az Autosport értesülése szerint számos témát megvitatnak, elsősorban a 2020 utáni aerodinamikai és motorszabályokat – valószínűleg 1,6 literes, duplaturbós, komplex hibridrendszer helyett hagyományosabb KERS-szel szerelt V6-osban egyeznek meg – és azt, milyen fejvédőt is vezessenek be 2018-ra.

A Brit Nagydíj első szabadedzésén Sebastian Vettel kipróbálta az FIA által kifejlesztett, pajzsnak keresztelt „szélvédőt”, de a német szerint az eszköz torzítja a kilátást, el is szédült tőle. Bár a pilóták és a szurkolók is elutasították, igen valószínű, hogy az FIA a tavaly hosszasan tesztelt glóriához tér vissza.

A „show javítására” áttekintik a versenyhétvégék formátumának változtatási lehetőségeit és a gumiszabályokat is.

A múlt szerdai, londoni F1 Live sikere után a hasonló rendezvények rendszeressé tételét is megvizsgálják, és szeretnék elérni, hogy a versenyzők három-öt alkalommal kötelezően megjelenjenek ezeken.