1986-ban, az első Magyar Nagydíjon a Lotusnál versenyző Ayrton Senna különleges kéréssel rukkolt elő: szeretett volna körbemenni a pályán egy olyan autóval, amivel akkoriban a magyarok jártak. Kapott egy Ladát.

A fotót – amit az a Mitrovics Zsolt készített, aki a technikai mentőcsapatban szolgált 1986 és 1992 között -,  a LADA Sport WTCC Facebook-oldal tette közzé.

De 1988-ban volt Trabant-betétfutam is a ringen, amiről csodálatos, színes felvételt találtunk. Ugyan nem az F1 előtt, hanem egy kamionversenyre melegítették be ezzel a nézőket és az aszfaltcsíkot. Ami pedig a hab a tortán, hogy a Trabant-verseny győztesének nyereménye egy Trabant volt.

Sennára visszatérve, a brazilok háromszoros bajnoka 1984-ben egy Mercedes 190E 2.3 volánja mögött verte rommá az F1-es bajnokokat, akik szintén ilyen autóval álltak a Nürburgring rajtrácsára.

A Mercedes nagy teljesítményű típusával méltó ellenfelet akart állítani a versenysportban sikereket elérő Audival, BMW-vel szemben. A nagy tervet nem bízták a véletlenre, a megfelelő motor megépítésben a Cosworth segített, ahol a mérnököknek sikerült 185 lóerőre feltornázni a 16 szelepes blokk teljesítményét. Ez 230 km/órás végsebességre, és 7,5 másodperces százas sprintre volt elég.

64277_513166_1000x700

Az 1984-es futamon használt autók sem különböztek sokban, a teljesítmény azonos maradt, 3,08:1 helyett 4,08:1-ra módosult a végáttétel, így a pályán elérhették a 190 km/órás végsebességet. Ezen felül a versenyzéshez szokásos átalakítások történtek: bukócsövek, slick abroncsok, alacsonyabb felfüggesztés, nagyobb féktárcsák, átalakított kipufogórendszer kerültek az eseményre felkészített Mercedesekbe. Itt olvashatsz részletesebben erről a versenyről!

*Ezt a cikket 2016-ban írtuk, de nem bírtuk ki, hogy idén újra megmutassuk nektek Sennát a Ladában.