A háromszoros bajnok elismerte, hogy nehéz volt feláldozni a 3 pontot, amikor visszaengedte csapattársát maga elé az utolsó körben. Azért tette, mert Bottas korábban elengedte a britet, mivel ő képes volt gyorsabb köridőkre.
„Kemény a világbajnokság szempontjából, de tartom a szavam” – mondta Hamilton. „Mondtam, hogy engedjen el, és ha nem tudok előzni, akkor visszajöhet. Hét másodpercet visszalassítani kemény volt, és idegesített, hogy Verstappen is megelőzhet, de szerencsére nem így történt.”
Nice gesture, @LewisHamilton – well played 👏 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/JWxyOWHoXK
— Formula 1 (@F1) July 30, 2017
A Mercedesnél rádióproblémák is felütötték a fejüket futam közben, nehezítve Hamilton és a csapat kommunikációját a verseny első felében. „Nem volt tökéletes, de végül megjavult. Kihoztuk belőle a legjobbat, amit lehetett” – szólt a brit.
Hamilton a verseny első felét Bottas mögött töltötte, de a kerékcserék után ő bizonyult gyorsabbnak kettejük közül. A rádiógondok megnehezítették a versenyzők elrendezését, miközben egyre közeledtek a Ferrarikhoz.
„Azt hittem, talán azon aggódnak [a ferrarisok], hogy a gumik nem bírják végig, ezért mentek lassabban, és gyorsultak fel csak később. De nem így volt” – mondta Hamilton.
„Én nyomtam, megvolt a tempóm, de beszorultam Valtteri mögé, és nem tudtam szólni a csapatnak, hogy engedjenek el és elkaphassam őket. Nem tudom, hány kört töltöttem hátul, de rendesen kaptak a gumijaim.”
Hamilton sikertelenül támadta a Ferrarikat, ezért végül visszaengedte Bottast maga elé. „Amint elengedett, mindent beleadtam, egészen addig, mígnem egy lekörözött mögött a pálya külső ívére nem hajtottam. Ott felszedtem egy kis gumitörmeléket, és a gumijaim már nem voltak az igaziak” – zárta a negyedik helyezett pilóta.
A 11. fordulót jelentő Forma-1-es Magyar Nagydíj után Sebastian Vettel 202 ponttal vezeti a bajnokságot, Hamilton 14 pontos lemaradással a második, Bottas 33 pontos hátránnyal a harmadik.