A Mercedes tökéletesen eltalálta a Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új motorformulát, az idei évre pedig már a Ferrari is kiváló 1,6 literes turbós V6-os hibridet gyártott, azonban a Renault az ígéretek ellenére még 2017-ben is küszködik, az erőforrás lassan javul, ráadásul megbízhatatlan.
A francia gyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul egy friss interjúban elismerte, hogy egy kicsit túlvállalták magukat a 2017-es motorfejlesztés terén.
„Nem hangzik túl profinak, ha azt mondom, számítottunk a problémákra, hiszen nem azzal állunk neki az új motor tervezésének, hogy bajok lesznek vele. De az a bosszantó igazság, hogy még mindig nem vagyunk elég jók a hibátlan tervezésben” – mondta a Motorsport.comnak.
„Ezzel együtt azért borzasztó sokat haladtunk a motorral, a belsőégésű komponens teljesen új, az ERS. Persze megkérdőjelezhető, hogy okos döntés-e ennyi mindent csinálni egy télen, és hogy őszinte legyek, szerintem egy kicsit túl is vállaltuk magunkat.”
Abiteboul hozzátette, hogy a megbízhatósági problémák öngerjesztő jellegűek, ugyanis a műszaki hibák mellé a javítások során emberi hibák is társulnak.
„Amikor jönnek a megbízhatósági gondok, elindul a zsonglőrködés a garázsban. Kiveszünk egy MGU-H-t az egyik motorból, egy turbót egy másikból, az MGU-K-t meg egy harmadikból, egy szörnyet fércelünk össze. Emiatt megnő a munkateher és a motorszerelő srácoknál is becsúsznak a hibák, mellényúlások. Ettől aztán tovább romlik a helyzet. Komoly ördögi kör ez.”
A főnök kiemelte, hogy a Renault-csapatnál azért nem szabad csak a motorstábot hibáztatni, egyéb hibák is adódtak idén, de úgy gondolja, idővel mindenki egyre jobban dolgozik majd:
„Én úgy gondolom, az egész abból fakad, hogy fiatal a csapat. Komoly munkaerő-fluktuáció zajlott a szerelőknél és a gyárban is. Egyelőre gyűjtik a tapasztalatokat, szerintem a minőségi hiányosságok csak a tapasztalat hiányából adódnak.”