A Forma-1-ben a 2013-as szezonnyitó, Kimi Räikkönen lotusos győzelme óta kizárólag a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull versenyzői nyertek futamot, és a dobogóra is csak egyszer-egyszer jutott fel a Williams, a Force India és a McLaren egy-egy versenyzője.

A Toro Rossó-s Carlos Sainz visszasírja azokat az időket, amikor például csapata Sebastian Vettellel futamgyőzelmet ünnepelhetett Monzában 2008-ban.

„Az egyenlőségben hiszek, nagyobb egyenlőségben. Úgy gondolom, hogy a bajnoki címeket szerezze csak meg a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, de szerintem izgalmasabb lehetne a verseny. Legalább a fél mezőnynek esélye kellene hogy legyen a dobogós helyekre. Jelenleg ilyen nincs, esélytelen a dolog. Normális körülmények között egyetlen középcsapat sem érhet fel a dobogóra” – panaszolta a spanyol az Autosportnak.

F1: Dobogóesélyt a fél mezőnynek! 1

„Meggyőződésem, hogy ha az embernek tökéletes hétvégéje van, mint nekem volt például Monacóban (ahol 6. lett – a szerk.), akkor esélyem kellene hogy legyen a dobogós helyezésre. Grosjeannak nagyszerű hétvégéje volt Ausztriában, mégis csak a 6. lett. Ennél több lehetősége kellene hogy legyen a középcsapatoknak a villantásra.”

A kérdésre, hogy vajon a kiadási plafon bevezetése egyenlőbbé tenné-e az esélyeket, így felelt: „Nem tudom. Nem értek a politikához, szóval ebbe nem akarok belemenni, de úgy gondolom, hogy kell valami megoldás, amivel közelebb lehet hozni a köridőket.”

F1: Dobogóesélyt a fél mezőnynek! 2

Nemrég a Haas-csapat alapító-főnöke, Gene Haas is a nagycsapatok előnyére panaszkodott:

„Ott vannak az élcsapatok, és mögöttük a nagy középmezőny. Itt nagyon szoros a verseny közöttünk, ami azt illeti, a teljes középmezőny egy másodpercen belül van. Az erőviszonyok itt nagyon kiegyenlítettek, de van egy külön csoport az élen, akikkel nem tudjuk tartani a lépést. Az igazság az, hogy a három nagycsapaton kívül senkinek sincs esélye a győzelemre. A hatodiktól a huszadik helyig már senkinek sincs esélye győzni.”

„Szerintem ez a legnagyobb probléma jelenleg a Forma-1-ben, az élcsapatok fényévekkel a többiek előtt vannak. Ők építik maguknak a saját motorjaikat, sebességváltóikat, kasztnijukat, ami persze alapból előnyt ad nekik. Hogyan változtathatunk ezen? Őszintén szólva erre nincs megoldás, ami elég elkeserítő” – magyarázta az amerikai a Motorsport.comnak.