Az autóversenyzés igazán veszélyes üzem, a Forma-1 pedig az egyik leggyorsabb és legnépszerűbb mind közül. A száguldó cirkusz mezőnyének már egészen korán szüksége lett volna rá, de a biztonsági autót mégis csak a 70-es évektől vezették be folyamatosan. Leginkább erős esőzés vagy baleset miatt érkezik meg a pályára, hogy a versenytempónál alacsonyabb sebességgel együtt autózzon a mezőny a vészhelyzet elhárításáig. Ma már ezüst, háromágú csillagot viselő autókat láthatunk a mezőny élén, de ez nem volt mindig így. A nagy limuzintól az erős kisautón át egészen a komoly sportkocsiig terjedt a skála.
Porsche 914
1973-ben használtak először biztonsági autót a Kanadai Nagydíjon, ami egy 100 lóerő körüli teljesítményű, sárga színű Porsche 914-es volt. Az oka Jody Scheckter és Francois Cevert balesete volt, ami miatt mentőautók és törmelék került a pályára, így szükség volt arra, hogy a versenyzők egészen pontosan tudják, hogyan lehet haladni a pályán ilyen helyzetben.
1973-ben használtak először biztonsági autót a Kanadai Nagydíjon, ami egy 100 lóerő körüli teljesítményű, sárga színű Porsche 914-es volt. Az oka Jody Scheckter és Francois Cevert balesete volt, ami miatt mentőautók és törmelék került a pályára, így szükség volt arra, hogy a versenyzők egészen pontosan tudják, hogyan lehet haladni a pályán ilyen helyzetben.
Fotó megosztása:
200 000 néző figyelte az első magyar Forma-1-es futamot, mely nem csak a Hungaroringen volt úttörő, hanem ez volt az első futam a vasfüggöny mögött, ami Bernie Ecclestone számára is áttörés volt. A biztonsági autót 1986-ban a BMW szolgáltatta, az első vérbeli M5-ös húz el a pályán, mely korának egyik leggyorsabb limuzinja volt.
200 000 néző figyelte az első magyar Forma-1-es futamot, mely nem csak a Hungaroringen volt úttörő, hanem ez volt az első futam a vasfüggöny mögött, ami Bernie Ecclestone számára is áttörés volt. A biztonsági autót 1986-ban a BMW szolgáltatta, az első vérbeli M5-ös húz el a pályán, mely korának egyik leggyorsabb limuzinja volt.
Fotó megosztása:
A '80-as évek elején több Monacóban rendezett futamon is használtak Lamborghini Countach biztonsági autókat. A V12-es motorral szerelt sportkocsinak nem okozott gondot megfelelő tempót diktálni a versenygépek előtt.
A '80-as évek elején több Monacóban rendezett futamon is használtak Lamborghini Countach biztonsági autókat. A V12-es motorral szerelt sportkocsinak nem okozott gondot megfelelő tempót diktálni a versenygépek előtt.
Fotó megosztása:
Az 1993-as Brazil Nagydíjon jelent meg a Fiat Tempra biztonsági autó, melynek ablakában még Ayrton Senna is utazott. Ebben az évben már sokat szigorodtak a biztonságra vonatkozó szabályok. A bordó Temprát 2 literes, négyhengeres benzinmotor hajtotta.
Az 1993-as Brazil Nagydíjon jelent meg a Fiat Tempra biztonsági autó, melynek ablakában még Ayrton Senna is utazott. Ebben az évben már sokat szigorodtak a biztonságra vonatkozó szabályok. A bordó Temprát 2 literes, négyhengeres benzinmotor hajtotta.
Fotó megosztása:
1994-ben került pályára az összkerekes Opel Vectra, mely állítólag szerepet játszott Ayrton Senna balesetében is a San Marinó-i futamon. A pletykák szerint túl lassú volt az Opel, ami miatt nem tudták kellő hőmérsékleten tartani a gumikat a versenyzők.
1994-ben került pályára az összkerekes Opel Vectra, mely állítólag szerepet játszott Ayrton Senna balesetében is a San Marinó-i futamon. A pletykák szerint túl lassú volt az Opel, ami miatt nem tudták kellő hőmérsékleten tartani a gumikat a versenyzők.
Fotó megosztása:
A picike Renault Clio Williams '96-ban jelent meg a pályákon, már nevéből adódóan is illő volt a mezőnyhöz közel férkőznie. A közel 150 lóerős 2 literes motorral szerelt ferdehátú nem sokáig volt ebben a szerepben, hiszen utána megjelent az első Mercedes safety car.
A picike Renault Clio Williams '96-ban jelent meg a pályákon, már nevéből adódóan is illő volt a mezőnyhöz közel férkőznie. A közel 150 lóerős 2 literes motorral szerelt ferdehátú nem sokáig volt ebben a szerepben, hiszen utána megjelent az első Mercedes safety car.
Fotó megosztása:
1995-ös spái futamon lépett pályára a Porsche 993-as Michael Schumacher és Damon Hill találkozása miatt. A 3,6 literes, léghűtéses boxermotorral szerelt 911 GT2-es 450 lóerős és mivel kifejezetten homologizációs céllal épült, ezért ideális helye volt a versenypályán.
1995-ös spái futamon lépett pályára a Porsche 993-as Michael Schumacher és Damon Hill találkozása miatt. A 3,6 literes, léghűtéses boxermotorral szerelt 911 GT2-es 450 lóerős és mivel kifejezetten homologizációs céllal épült, ezért ideális helye volt a versenypályán.
Fotó megosztása:
Opel Vectra
1994-ben került pályára az összkerekes Opel Vectra, mely állítólag szerepet játszott Ayrton Senna balesetében is a San Marinó-i futamon. A pletykák szerint túl lassú volt az Opel, ami miatt nem tudták kellő hőmérsékleten tartani a gumikat a versenyzők.
Fiat Tempra
Az 1993-as Brazil Nagydíjon jelent meg a Fiat Tempra biztonsági autó, melynek ablakában még Ayrton Senna is utazott. Ebben az évben már sokat szigorodtak a biztonságra vonatkozó szabályok. A bordó Temprát 2 literes, négyhengeres benzinmotor hajtotta.
BMW M5
200 000 néző figyelte az első magyar Forma-1-es futamot, mely nemcsak a Hungaroringen volt úttörő, hanem ez volt az első futam a vasfüggöny mögött. Bernie Ecclestone számára is áttörés volt. A biztonsági autót 1986-ban a BMW szolgáltatta, az első vérbeli M5-ös húz el a pályán, mely korának egyik leggyorsabb limuzinja volt.
Lamborghini Countach
A 80-as évek elején több Monacóban rendezett futamon is használtak Lamborghini Countach biztonsági autókat. A V12-es motorral szerelt sportkocsinak nem okozott gondot megfelelő tempót diktálni a versenygépek előtt.
Renault Clio Williams
A picike Renault Clio Williams ’96-ban jelent meg a pályákon, már nevéből adódóan is illő volt a mezőnyhöz közel férkőznie. A közel 150 lóerős 2 literes motorral szerelt ferdehátú nem sokáig volt ebben a szerepben, hiszen utána megjelent az első Mercedes safety car.
Porsche 911 GT2
1995-ös spai futamon lépett pályára a Porsche 993-as Michael Schumacher és Damon Hill találkozása miatt. A 3,6 literes, léghűtéses boxermotorral szerelt 911 GT2-es 450 lóerős és mivel kifejezetten homologizációs céllal épült, ezért ideális helye volt a versenypályán.