Az elmúlt két év küszködései után a Honda idén a háttérben komoly átszervezéseket hajtott végre, és a korábbi hozzáállással szakítva külső segítséget is igénybe vesz a munkához, sajtóértesülések szerint a Honda mostantól a motorspecialista Ilmor segítségével fejleszti tovább erőforrásait.

„Bár nem tagadjuk, hogy külső segítséget is alkalmazhatunk a munkánál, a részletekbe nem szeretnénk menni. Dolgozunk a 2018-as erőforrás fejlesztésén, de ezen túl pillanatnyilag semmilyen konkrétumot nem mondhatunk” – mondta a Honda szóvivője a Motorsport.com érdeklődésére.

A sztármérnök Mario Illien cége a Hondával küszködő McLarennél finoman szólva sem ismeretlen, hiszen az 1990-es évek közepén a Mercedes vele dolgozott a wokingiak által használt, összesen 44 futamgyőzelmet, két világbajnoki címet hozó motorjain.

Bár a McLaren 2018-ra mindenképp versenyképesebb akar lenni, ez pedig az előzmények alapján nem garantált a Hondával, a szakítás sem magától értetődő megoldás, hiszen a japánok jövőre éppenséggel magukra is találhatnak, miközben az egyetlen alternatíva a Renault lenne, ami eleve nem sima ügy.

A franciák erőforrása egyelőre csak a harmadik legjobb a Mercedesé és a Ferrarié mögött, az előrelépés náluk is csak 2018-as ígéret, ráadásul úgy hírlik, négy partnert nem szeretnének vállalni a jövő évre, így csak akkor fogadnák a McLarent, ha a Toro Rosso váltana, méghozzá a Hondára, viszont az ezt illető tárgyalások legalábbis megfeneklettek.

A McLarennek néhány héten belül döntenie kell a kérdésről, ha szeptember végéig nem jelentik be a váltást, valószínűleg nem is kerül rá sor, mert a jövő évi autó tervezésénél kulcskérdés, milyen erőforrást is szerelnek bele.