A száguldó cirkusz vezetősége az idei program sikerességét látva azt tervezi, hogy jövőre minden versenyhelyszínen köröz majd kétüléses F1-es autó.
Habár az autó alapja továbbra is az 1998-as Tyrrell 026-ra épül, a jövőre megújuló jármű sokkal inkább hasonlít majd a mai autókra. Mike Gascoyne, aki nemrégiben csatlakozott a programhoz, elárult néhány részletet a megújuló autóval kapcsolatban.
„Paul (Stoddart, volt Minardi-főnök, a kétülésesek gazdája – a szerk.) fel szeretné újítani ezeket az autókat, hogy a mai kornak megfelelően nézzenek ki, és akad teendő a megbízhatóság területén is” – árulta el Gascoyne a Motorsport.com szakoldalnak.
„Egy modern külső csomagot kap az autó, új első szárnyat, bargeboard-ot, és a mostani szabályokra hajazó hátsó szárnyat. Két új kasztnit is készítünk, melyek lehetővé teszik a nagyobb utasok kényelmesebb és biztonságosabb szórakozását. Új elektronikát is kap az autó, ez az egyik gyenge pontja az autónak megbízhatósági szempontból – a régit már nem gyártják” – mondta a számos csapatnál megforduló szakember.
A tervezők igyekeznek az utasok kényelmét figyelembe venni, többek között a kilátásban kevésbé zavaró bukócsövek használatával. „Kijelzőket is beszerelünk, így az utasok láthatják, a pálya mely pontján vannak éppen. Javítunk a kilátáson is, egy kicsit kisebbre tudjuk venni a bukókeretet.”
Az autó karosszériája egy kevésbé gépesített korszakban készült. „Emberi számítással készültek ezek az autók! Képesek vagyunk utólag is megcsinálni minden munkafolyamatot e módon. Nem kell könnyíteni az autón, mi az utasok élményén és kényelmén szeretnénk javítani” – zárta Gascoyne, aki az eredeti autó tervezésésben is részt vett.