A Red Bull-os Max Verstappen a Forma-1-es Belga Nagydíj 8. körén esett ki a versenyből, amikor motorhibával félrehúzódott a Kemmel egyenesen. Az autó biztonságos helyre tolása idejére dupla sárga zászlót lengettek az érintett szakaszon, azonban a ferraris Kimi Räikkönen jelzés ellenére padlógázon repesztett végig ott.
Az amatőr hibáért a finn 10 másodperces stop&go büntetést – a futam után pedig még három büntetőpontot – kapott, a potenciális 3. helyett így a 4. helyen ért célba.
A verseny után a 2007-es bajnok vitatta a büntetés indokoltságát, értelmét:
„Tudtam, hogy sárga zászló van, de az autó már legalább félig a szalagkorlát mögött volt. Nem mentem gyorsabban, de nem is vettem el a gázt az egyenesen. Szerintem értelmetlen volt, hogy ezért megbüntettek. Teljesen megérteném, ha még a pálya mellett állt volna, és mellette emberek dolgoztak volna. De nem így volt, meglepne, ha bárki más lassított volna” – magyarázta.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a tavalyi Magyar Nagydíj esős időmérője után tisztázta, hogy a dupla sárga zászló figyelmen kívül hagyását komolyan veszik, a pilótáknak a két sárgát már-már pirosként kell kezelniük, készen kell állniuk akár a teljes leállásra is.
Räikkönen honfitársa, az egykori Ferrari- és Toyota-pilóta, versenyzői steward Mika Salo világossá tette, miért büntették a ferraris finnt: „A szabály az szabály, dupla sárga volt. Az adatokból láttuk, hogy mindenki lassított, kivéve Kimi Räikkönent. Emberek dolgoztak a pálya mellett, hogy eltolják az autót. Bármi előfordulhat, nem Kimi dolga mérlegelni. A szabály az szabály, ilyen egyszerű ez.”