Max Verstappen a múlt hétvégi Belga Nagydíjon idén hatodszorra nem tudott célba érni, a negyedik olyan versenye volt, amikor a hajtáslánc valamilyen meghibásodása vetett véget a futamának.
A hazai versenyről való kiesést különösen keserűvé tette, hogy a Renault-motornak nem volt komoly baja, egyszerűen egy érzékelő túl nagy hengernyomást észlelt, ezért leállította az egész erőforrást. A garázsba visszavitt autóban már be is indult a motor.
„Mivel az idény elején eldurrant néhány motor, beleépítettek egy biztonsági módot. Azonban jelenleg amikor arra vált a motor, nem működik tovább. Szóval miután az autó visszakerült a bokszba, kihúzták és visszadugták a csatlakozót, és máris működött a motor. A biztonságra mennek, hogy ne füstöljön el a motor, de én inkább elviselném, hogy felrobban, mint hogy leáll, aztán a következő beindításnál már muzsikál” – magyarázta a holland Peptalk tévéműsorban.
Verstappen elmondta, hogy a csapaton belül sem csinál titkot a kiábrándultságából:
„Megint beszéltem Helmuttal (Marko, Red Bull-motorsportfőnök), elmondtam, hogy nem vagyok elégedett. Oda az élvezet. Az ember elmegy nyaralni a szezon pocsékul sikerült első fele után, feltöltődik, aztán Spában megint mindennek annyi.”
Verstappen édesapja, Jos a belgiumi futam után azt mondta, „nem lesz jó vége”, ha így mennek tovább a dolgok, azonban a 2019-ig Red Bull-szerződéssel rendelkező ifjonc tisztázta, hogy egyelőre nem téma a csapattól való távozása:
„Az ember aláír a Red Bullhoz, mert nyerő autót szeretne. De jelenleg nincs nyerő autónk. Jeleztem már, hogy nem vagyok elégedett, ahogy a korábbi kiesések után is, de egyre csak romlik a helyzet. Tudom, hogy nem a Red Bull hibája, de végső soron az egész csomagról van szó.”
„A szerződésbontás nem lehetséges. Az F1-gyel az a nagy baj, hogy túl nagyok a különbségek (a csapatok között). Pillanatnyilag nem tehetek semmit. Hogy mi lesz? Majd meglátjuk, amikor lejár a szerződésem.”