Belgium után az Olasz Nagydíjon is egymásra talált a pályán a mclarenes Fernando Alonso és a renault-s Jolyon Palmer, és ahogy Spában, ezúttal is a spanyol volt agresszívebb, a második sikánban kiterelte az angolt, aki a kanyart levágva előtte tudta folytatni a versenyt.

Alonso aztán a rádión azon háborgott, hogy Palmernek vissza kellett volna adnia a pozíciót, amikor megtudta, hogy 5 másodperces büntetéssel sújtották a renault-st, elégedetlenkedett, később, amikor értesült a versenytárs kieséséről, a karmát, a sorsot emlegette.

A McLaren-Honda veterán versenyzője a futam után sem tette még túl magát a dolgon, a versenybíróknak is nekirontott.

„Amikor megérkeztünk a sikánhoz, egymás mellett voltunk, későn fékeztünk, nekem sikerült bevennem a kanyart, neki nem, de átvágott és előttem maradt. A szabályok szerint az ilyesmi világos ügy, ha a sikánnál két autóból az egyik beveszi a kanyart, a másik meg nem, akkor vissza kell adni a helyet, de úgy tűnik, az FIA-nál most Heinekent szürcsöltek” – háborgott.

„De mindegy is, a 16-17. helyen küzdve nem számít, de szerintem a nézők normális versenyt szeretnének látni, nem bulit.”

„Az 5 másodperc nem volt elég, mert utána én 10 másodpercet veszítettem a sebességváltó problémái miatt, mert 3-4 körig még ott voltam mögötte a melegben! Ha a fociban a labda megfogásáért 11-es jár, akkor azért mindig 11-es jár.”

Palmer a verseny után tömören reagált: „Én voltam előrébb a kanyarban, ő szuperkésőn fékezett, lekényszerített a pályáról. Biztos vagyok benne, hogy a következő hétvégén is lesz még erről szó, mert Fernando nagyon nem elégedett, de nem érdekel.”

Alonso végül maga sem fejezte be a futamot, az utolsó előtti körön kiállt, hogy Szingapúrra büntetés nélkül cserélhessék ki a Monzában rakoncátlankodó sebességváltót. Azt mondta, hogy hiba miatt folyamatosan időt veszített: „Körönként 1,5 másodpercet vesztettem, nehéz verseny volt.”