Nyugodtan kimondható, hogy a McLaren csúnyán melléfogott 2015-ben visszatért korábbi sikerpartnerével, a Hondával, a japánok három év után sem tudtak még versenyképes erőforrást építeni.
Egyelőre nem tudni, együtt maradnak-e, vagy Renault-ra vált a wokingi csapat, azonban az utóbbi is csak ideiglenes megoldás lehet, ugyanis a Honda mellett szóló érv a jövőben is érvényes lesz: futamokat nyerni, a világbajnoki címért küzdeni csakis gyári támogatással lehet a mai F1-ben.
Erre lehet megoldás, hogy a McLaren házon belül gyártson magának motorokat. Korábban ezt kapacitáshiányra hivatkozva kizárták, de úgy tűnik, változott az álláspont, immár lehetségesnek látják, hogy az 2021-ben érkező, egyszerűbbnek ígért motorformulát ők maguk készítsék el.
„Kíváncsian várjuk, milyen lesz a 2021-es motorszabvány, hogy mérlegelhessük, építünk-e saját motort és hogy esetleg milyen gyártók lépnek be az új szabályok mellett” – nyilatkozta a McLaren-vezér Zak Brown Monzában.
„De úgy gondolom, hogy egyelőre az előttünk álló három évre kell koncentrálnunk, majd ha ezt a kérdést rendeztük, utána tekinthetünk előre. Mindenesetre szerintem 2021-gyel pozitív irányba változik majd a Forma-1, a költségplafonnak, bevételek új elosztásával és az új motorokkal. Azonban nehéz döntést hozni ’21-re, mert nagyon sok minden változik.”
A kérdésre, hogy reális lehetőség-e a McLaren-motor legyártása, Brawn úgy reagált, hogy csakis olcsóbb, egyszerűbb erőforrások bevezetése esetén.
„MI még sosem építettünk saját motort, szóval hosszabb felkészülést és igen komoly befektetést igényelne a dolog. Látnunk kell, hogy mi lesz 2020 után, mik lesznek a szabályok, mennyibe kerül majd a motor. Több százmilliót nem tudnánk erre költeni, mint amennyibe a jelenlegi erőforrások fejlesztése került. Olyan irányba kellene változnia a szabályoknak, hogy számunkra is pénzügyileg megvalósítható legyen.”