A Ferrari versenyzői akadémiája mára két Forma-1-érett ifjoncot is kinevelt a tavalyi GP2-második, idén a Saubernél beugró, a Haasnál is vezető tesztpilóta, Antonio Giovinazzi, valamint a jelenlegi Forma-2-es éllovas Charles Leclerc személyében.
2018-ra mindkét versenyző készen állna a Forma-1-es bemutatkozásra, azonban a gyári csapathoz még akkor sem mehetnének, ha Sebastian Vettelnek és Kimi Räikkönennek nem lenne szerződése, a Ferrari ugyanis nem alkalmaz újoncokat.
„Vettel és Räikkönen kiválóan működött együtt az elmúlt három évben, jól érzik magukat együtt ennél a csapatnál, ez pedig a csapatszellemnek is jót tett. Nem volt oka, hogy ne hosszabbítsunk mindkettőjükkel. Ami az ifjoncokat illeti: fejlődnek. A célunk természetesen az, hogy a jövőben esetlen nálunk kössenek ki. A végső cél ez, de előtte még bizonyítaniuk kell a Forma-1-ben, hogy érdemesek rá” – magyarázta a múlt hétvégén a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene.
A Ferrarinak két F1-es motorpartnere van, azonban hiába a szoros műszaki együttműködés, az amerikai Haasnál nem kívánnak ifjoncokat nevelni, néhány héttel ezelőtt tisztázták is, hogy jövőre is marad Romain Grosjean és Kevin Magnussen.
„Semmit sem zárnék ki teljesen, de az üzleti modellünk miatt nem lenne logikus” – mondta a Haas tulajdonos-főnöke, Gene Haas a Ferrari-ifjoncok alkalmazásáról.
„Nem titok, hogy egy autó egyéves működtetése olyan 60 millió dollár, ha pedig 5-6 millióért felfogadunk egy versenyzőt, akkor ott van egy 55 bibi, ezért nem látjuk értelmét, hogy egy partner kedvéért vagy csak úgy fizetős pilótát alkalmazzunk. Mindig is az volt az álláspontunk, hogy pontszerzéssel termeljük a pénzt, ez az üzleti modellünk. Szerintem a Ferrari is tiszteletben tartja ezt, de ha valami kölcsönösen előnyös dolgot találhatunk ki, akkor mi is nyitottabbak lehetünk ebben a kérdésben” – fejtegette az amerikai.
Marad tehát a Sauber, ahol nyitottak is a Ferrari-nevelői szerepre, ugyanakkor a svájci csapatnál csak egy hely lehet szabad, hiszen nyílt titok, hogy a tulajdonos Longbow mögött svéd befektetők állnak, Marcus Ericsson elküldése ezért szinte kizárt. Giovinazzi vagy Leclerc?
Az olasz pilóta a múlt hétvégén Monzában elvileg vezetett volna a Haasnál a szabadedzésen, de az eső fenyegetése miatt végül nem ült autóba, későbbi edzéseken viszont még lehetőséget kap. A Saubernél ugyanígy edzéseken melegít majd a monacói ifjonc a szezon hátralevő részében, nagy kérdés, melyiküket segítik be az F1-be a jövő évre – a paddockbeli szóbeszédek szerint a jelen állás szerint Leclerc az esélyesebb.