A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) júliusban jelentette be, hogy 2018-tól a Forma-1-ben kötelező lesz a tavaly tesztelni kezdett, a csapatok-pilóták többsége által elutasított fejvédő keret, az ún. glória használata.

Az FIA döntésével nem lehet vitatkozni, az autókra felkerül a biztonsági eszköz, azonban gondot jelent, hogy a felügyelőszervezettől még mindig nem kaptak pontos adatokat a glóriáról, ami a jövő évi autó építését is hátráltatja.

„Nagyon nagy kihívás lesz elkészülni az első tesztre. Komoly esélye van, hogy egyes csapatoknak nem sikerül” – mondta a brit Sky Sportsnak a Force India technikai igazgatója, Andy Green.

„A nyári szünetben kaptunk pár adatot, ami lehetővé tett egy kis haladást, de továbbra is várunk bizonyos kulcsfontosságú információt, és ez gyakorlatilag megakasztotta a kasztni fejlesztését. Az FIA megadta a beszerelés általános irányelveit, de hiányoznak még a tesztelési konfiguráció adatai. Enélkül viszont nem lehet megkezdeni a (törés)tesztelést.”

„Minden egyes perccel csúszunk. Nagyon későn jött a döntés, sokk volt, amikor a pajzs (shield) helyett a glória bevezetését jelentették be. A fejlesztési időnket napokra korlátozta a fordulat. Egyelőre nem is tudom, hogy kész leszünk-e a tesztelés kezdetére. Megcsúszott az egész ütemtervünk, elszállt a kasztni eredeti építési határideje.”

F1: Veszélyben a téli tesztelés? 1

A Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe azért nem ilyen borúlátó:

„Elég nagy munka vár ránk, de úgy véljük, menni fog a dolog. Vannak még kérdőjelek, de megoldjuk.”

A Force Indiá-s szakember azért pozitívumot is tud említeni a glória kapcsán: a 2017-es, átalakított aerodinamikai csomagú autókon nem okoz olyan problémákat a keret, mint a tavalyi modelleknél.

„Úgy tűnik, hogy az új szabályok, az alacsony hátsó szárny mellett nem okoz aerodinamikai problémát a glória. Az eddigiek alapján a glória relatíve hasznos a korábbi autóhoz képest. Úgy véljük, nem hoz majd jelentős aerodinamikai veszteséget, főleg, hogy lehetőség van egy kicsit formázni a glóriát, terelhetjük a légáramlást.”