A Forma-1-ben 2010-ben a Williamsnél bemutatkozott Nico Hülkenberg a hétvégi Szingapúri Nagydíjon 129. F1-es futamán indul majd. Nem épp kerek szám, mégis valószínűleg mérföldkő lesz, ugyanis ha nem zár az első három valamelyikén, ő lesz a sportág történetének legtöbb futam után dobogó nélkül álló versenyzője. (Legjobb eredménye eddig a 4. hely volt, 2012-ben és 2016-ban Belgiumban, 2013-ban Dél-Koreában jött össze.)
Hülkenberg pillanatnyilag honfitársával, Adrian Sutillal osztozik a 128-as rekordon, de a Renault volánjánál szinte biztosan meglesz neki a rekorddöntés.
A német pilóta ennek ellenére várja a hétvégét, bízik benne, hogy a délkelet-ázsiai utcai pályán versenyképesebb lesz, mint legutóbb, Monzában volt a Renault.
„Az olaszországi nehéz hétvége volt a csapat számára. Elkeserítő volt pontok nélkül távozni, de beragadtam a forgalomba, nem sokat tehettem. A lehető leghamarabb igyekszem túltenni magam rajta. Előre!”
„A szingapúri pálya kemény, fizikailag megterhelő, az idény egyik legnehezebb helyszíne. A kör hosszú, sok a kanyar, vannak egész élesek is. A magas hőmérséklet és páratartalom és az utcai pálya karaktere miatt csúcsformában kell lenni. Általában a biztonsági autó is pályára lép, így a stratégiát is nehéz kitalálni” – magyarázta.
„Igazán különleges nagydíj, az egyetlen igazi éjszakai verseny. Szingapúrban tényleg nem nagyon látunk napfényt. Ebédidőig alszunk, aztán jön is a munka. Versenyzőként társasági életről szó sincs. Hozzá kell szokni, de nem olyan rossz, és már olyan rég szerepel a naptárban, hogy nem érezzük furának.”