A Forma-1-es paddockban búvópatakként jó ideje jelen van a feltételezés, hogy a Red Bull 2020 után távozhat a sportágból. Nyílt titok, hogy a Toro Rosso jó ajánlat esetén már most vihető lenne, de a nagycsapat is a piacra kerülhet a 2020-ig kötő, idő előtti kiszállás esetén több százmillió dolláros szerződés lejárta után.
A Volkswagen-csoportot régóta kötik a Red Bullhoz, az energiaital-gyártó távozása is ezen az úton képzelhető el. A konszern (egyik) presztízsmárkája, a Porsche immár bevallottan fontolgatja az F1-es szerepvállalást a 2021-es motorszabály-változások életbe lépésével, de spekulációk szerint a Red Bull Racing felvásárlásával a motorszállítás helyett gyári csapatot is indíthatnak.
Red Bull-Porsche? (Sean Bull dizájner elképzelése)
Az elképzelés szerint 2021-re a Porsche átvenné a Milton Keynes-i csapatot, megőrizve a főnök Christian Hornert és a műszaki agyat, Adrian Newey-t – akár résztulajdont is adva nekik –, a Red Bull pedig fokozatosan építené le a szerepvállalást, azaz néhány évig szponzorként maradhatna még.
A Porsche-csapatban szerepet kaphatna az egykori Red Bull-versenyző, az F1 után a hosszútávú világbajnokságban (WEC) a Porsche színeiben bajnoki címet szerző Mark Webber is, aki a GP3-ban korábban már működtetett együtt csapatot Hornerrel.
A Honda-vonal ugyanakkor még belezavarhat a képbe: a Toro Rosso 2018-tól a japán gyártó erőforrásaival versenyez, és ha a motor egy-két éven belül versenyképessé válik, akár a nagycsapat is áttérhet rá, sőt, talán a japánok gyári alakulatává is válhat. Persze az is lehet, hogy a Honda egyszerűen a Toro Rossót teszi a saját csapatává, amely így teljesen elszakad a Red Bulltól.
Toro Rosso-Honda (Tim Holmes grafikus munkája)